ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح تازه ناتو برای مداخله نظامی مؤثرتر در خاورمیانه

وزارت‌خانه‌های دفاع کشورهای عضو ناتو، مقر فرماندهی ناتو در ناپل را گسترش می‌دهند. هدف اعلام شده این است: مقابله موثرتر با گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق و لیبی.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طرح تاره‌ای برای مداخله نظامی و مقابله مؤثرتر با «ترور» در خاورمیانه در نظر گرفته است.

مقر فرماندهی ناتو در ناپل، ایتالیا

خبرگزاری آلمان گزارش داده که قرار است چهارشنبه هفته آینده وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو، از جمله جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در اجلاسی شرکت کنند با این هدف که قرارگاه ناتو در ناپلِ ایتالیا به یک مقر فرماندهی برای سازماندهی و هماهنگ کردن عملیات ناتو در سوریه، عراق و لیبی تبدیل شود.

بر اساس اطلاعاتی که خبرگزاری آلمان به دست آورده در آینده‌ای نه چندان دور مقر فرماندهی ناتو در ناپل می‌بایست به شکل مؤثرتری با گروه دولت اسلامی (داعش) و سایر گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و لیبی مقابله کند.

تاکنون ناتو تلاش می‌کرد با آموزش شبه‌نظامیان و پروازهایی برای شناسایی مواضع داعش در کشورهای یاد شده مشارکت داشته باشد.

خبرگزاری آلمان می‌نویسد طرح تازه ناتو به ابتکار کشورهای جنوب اروپا و ایالات متحده آمریکا در دستور کار قرار گرفته است.

این کشورها هشدار داده‌اند که ناتو به جای تمرکز بر مقابله با روسیه، می‌بایست حضور فعالانه‌تری در خاورمیانه داشته باشد.

در گزارش خبرگزاری آلمان آمده که ظاهراً بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و با روی کار آمدن دونالد ترامپ، برنامه تازه ناتو برای مداخله نظامی مؤثرتر در خاورمیانه شتاب بیشتری گرفته است.

از میان کشورهای عضو ناتو، فقط آلمان با دخالت نظامی بیشتر در خاورمیانه مخالف است. وزارت دفاع آلمان اعتقاد دارد که دخالت بیشتر ناتو در خاورمیانه وسعت درگیری‌ها در این منطقه را بیشتر می‌کند.

تاکنون چنین بوده که در عملیات شناسایی، هواپیماهای آواکس از طریق پایگاه ناتو در ترکیه یا عراق وارد حریم هوایی سوریه می‌شدند. علاوه بر این هوایماهای آواکس اجازه نداشتند به عنوان مقر فرماندهی برای هماهنگی عملیات جنگنده‌های شکاری ناتو وارد عمل بشوند.

در طرح ناتو پیش‌بینی شده که در گام نخست، ۹۰ فرمانده نظامی ناتو در ناپل مستقر شوند. وظیفه آن‌ها هدایت عملیات در خاورمیانه است. اگر این طرح موفقیت‌آمیز باشد، پیش‌بینی شده که در آینده، عملیات ناتو از این مقر فرماندهی در سایر کشورهای جنوبی  هم سازماندهی و هدایت شود.

خبرگزاری آلمان گزارش داده که ناتو تأکید کرده که طرح تازه برای مداخله نظامی مؤثرتر در خاورمیانه به طور مستقیم به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ربط ندارد. گفته می‌شود که در بروکسل از مدت‌ها پیش از برگزاری انتخابات آمریکا چنین طرحی به بحث گذاشته شده است.

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش خواهان مشارکت بیشتر کشورهای عضو ناتو شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.