ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده ناتو در افغانستان روسیه را متهم به پشتیبانی از طالبان کرد

فرمانده ناتو در افغانستان روسیه را به همدستی با طالبان متهم کرده. روسیه اما خواهان همکاری با آمریکا در افغانستان است. رؤسای جمهوری آمریکا و افغانستان هم با هم گفت‌وگو کردند.

ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، روسیه را متهم کرد که می‌خواهد به طالبان مشروعیت ببخشد و از این گروه حمایت کند. روسیه خواهان همکاری با آمریکا شده است.

ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان

جان نیکلسون در مقابل کمیته سنا در واشنگتن خواهان افزایش چند هزار نفری نیروهای نظامی در افغانستان شده و گفته بود که تنها از این طریق می‌توان دست بالا را بر تندروهای اسلامگرای طالبان داشت.

او همچنین روسیه را متهم کرده بود که قصد دارد به آمریکا و ناتو در افغانستان ضرر برساند و هدف مسکو آن است که از طالبان «حمایت کند و به آن مشروعیت ببخشد».

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در افغانستان شامگاه پنج‌شنبه ۹ فوریه / ۲۱ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس به این سخنان پاسخ داده و گفته است مسکو از ارتباطات کمی که با طالبان دارد برای کشاندن آن‌ها به پای میز مذاکره استفاده می‌کند.

او گفت روسیه آماده همکاری با آمریکا در منطقه هندوکش است.

به‌گفته کابلوف، شرایط امنیتی در افغانستان وخیم‌تر شده و نیروهای امنیتی توانایی مقابله با «مخالفان مسلح» را ندارند.

او افزود: «در چنین شرایطی، خروج شتاب‌زده نیروهای نظامی خارجی می‌تواند پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد و حداقل نتایج مثبت به‌دست آمده در سال‌های اخیر را نابود سازد.»

تأمین امنیت در افغانستان

همزمان با این تحولات، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با اشرف غنی احمد زی، رئیس جمهوری افغانستان درباره گسترش روابط دو کشور در زمینه تأمین امنیت، مقابله با تروریسم و توسعه اقتصادی گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که رئیس جمهوری آمریکا از گفت‌وگوهای تلفنی منظم با همتای افغان خود استقبال کرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیروهای نظامی این کشور در افغانستان را کاهش داد. در حال حاضر حدود هشت هزار و ۴۰۰ سرباز آمریکایی در آمریکا به آموزش نیروهای امنیتی افغانستان می‌پردازند و در این کشور حضور دارند.

 برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت افغانستان بر ۵۰ تا حداکثر ۶۵ درصد از خاک این کشور حاکمیت دارد.

طالبان از چند ماه پیش تاکنون تلاش می‌کنند ولایت هلمند، یکی از مهم‌ترین ولایات افغانستان را تصرف کنند. یکی از دلایل توجه طالبان به ولایت هلمند کشت تریاک در این نواحی‌ست.

طالبان به شهر «لشکرگاه»، مرکز ولایت هلمند هم نزدیک شده‌ است. طالبان از کارمندان دولت افغانستان خواسته بود که دست از کار بکشند. وزارت دفاع افغانستان اما به اهالی «لشکرگاه» اطمینان داده که مرکز ولایت هلمند به دست طالبان نمی‌افتد.

شهر «سنگین» در ولایت هلمند هم هفته گذشته مورد تهاجم طالبان قرار گرفت. اما جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی آمریکا مواضع طالبان در ولایت هلمند را بمباران کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا تاکنون درباره اعزام سربازان بیشتر به افغانستان موضع روشنی نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.