ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای طرفدار دولت یمن بندر مُخا را تصرف کردند

نیروهای نظامی طرفدار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن بندر مخا، واقع در جنوب این کشور و در ساحل دریای سرخ را از دست شورشیان شیعه حوثی خارج کردند.

نیروهای نظامی طرفدار عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن بندر مُخا، واقع در جنوب این کشور و در ساحل دریای سرخ را از دست شورشیان شیعه حوثی خارج کردند.

جنگ یمن ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد رقیب، سخنگوی ارتش طرفدار دولت جمعه ۱۰ فوریه / ۲۲ بهمن گفت نبر در مُخا موفقیت‌آمیز بود و شورشیان از این شهر بیرون شدند.

یک سخنگوی نظامی دیگر ارتش طرفدار دولت نیز این خبر را تأیید کرد.

مخا از بنادر تاریخی یمن محسوب می‌شود و تا سده ۱۹ میلادی اصلی‌ترین بندر تجاری این کشور بود.

روز گذشته، پنج‌شنبه ۹ فوریه / ۲۱ بهمن، سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۱۲ میلیون نفر در یمن در اثر دو سال جنگ داخلی در خطر گرسنگی و قحطی قرار دارند.

بر اساس آماری که سازمان ملل منتشر کرده است، سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در یمن از گرسنگی رنج می‌برند. دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آنان کودک‌اند.

از سال ۲۰۱۵ جنگ داخلی بین دو جناح که هر یک خود را دولت یمن می‌داند درگرفته‌. نبرد میان نیروهای هوادار دولت عبدربه منصور هادی به پشتیبانی عربستان سعودی و شیعیان حوثی که ایران از آن‌ها طرفداری می‌کند. بعد از کشته شدن حسین الحوثی، شیعیان یمن با هم متحد شدند و جبهه واحدی را بر ضد حکومت یمن تشکیل دادند. تبعبض مذهبی، زمینه‌ساز جنگ نیابتی ایران و عربستان در خاک یمن بود که پیشینه‌اش به سال ۲۰۰۹ می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.