ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخلال در توزیع دارو در بین بیمه‌شدگان ایرانی

سازمان برنامه و بودجه هنوز ۸ هزار میلیارد تومان لازم برای پرداخت بدهی‌ دولت را تأمین نکرده. تعدادی از داروخانه‌ها از اراپه خدمات بیمه‌ای سر بازمی‌زنند.

برخی از منابع خبری از بدهی ۶ هزار میلیادی دولت به بیمارستان‌ها و شرکت‌های دارویی خبر داده‌اند، برخی منابع دیگر بدهی دولت را ۱۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده‌اند. در هر حال، به دلیل ناتوانی دولت در پرداخت بدهی‌اش به شرکت‌‌های دارویی، توزیع دارو به بیمه‌شدگان ایرانی مختل شده.

دولت نمی‌تواند بدهی‌اش به داروخانه‌ها را پرداخت کند

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده که  ارائه خدمات دارویی در بسیاری از مواقع بدون احتساب بیمه و با وجه نقد امکان‌پذیر است.

رهبر مژدهی‌آذر، رییس انجمن داروسازان ایران به خبرگزاری ایسنا گفته است:

«متأسفانه هنوز اقدامی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر در راستای پرداخت بدهی‌هایشان به داروخانه‌ها انجام نشده. در حال حاضر تعدادی از داروخانه‌ها از ارائه خدمات بیمه‌ای به مردم سرباز می‌زنند و تمایل دارند که خدمات را به صورت نقدی حساب کنند. این موضوع نگران‌کننده است.»

 کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مرداد ۹۵ برای جبران بدهی‌های بیمه سلامت به نظام درمانی کشور، مبلغ اوراق مشارکت را از ۵ هزار میلیارد تومان به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش داد. یکی از دلایل بدهکاری دولت به نظام درمان، افزایش تعداد بیمه‌شدگان است.

به گفته محمد حسین قربانی، نایت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه هنوز ۸ هزار میلیارد تومان لازم برای پرداخت بدهی‌ دولت را تأمین نکرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.