ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع از حق، در دادگاه و در رمان − گفت‌وگو با گیتی پورفاضل

گیتی پورفاضل، وکیلی که دفاع از پرونده‌های پر سروصدایی را در سیستم قضایی ایران به عهده داشته، به مناسبت رونمایی از کتاب جدیدش با رادیو زمانه به گفت‌وگو نشسته است.

گیتی پورفاضل

گیتی پورفاضل بیشتر به‌عنوان وکیلی که دفاع از پرونده‌های پر سروصدایی را در سیستم قضایی ایران به عهده داشته، شناخته شده است. او در کنار بسیاری از محکومین عقیدتی، سیاسی و رسانه‌ای، خانواده‌های بهاییان زندانی، خانواده ستار بهشتی، نسرین ستوده، کوروش زعیم، آیت‌الله کاظمینی بروجردی، سراج میردامادی، مسیح علی‌نژاد، حشمت‌الله طبرزدی و بسیاری دیگر ایستاده و از حقوق شهروندی آنها دفاع کرده است. اما پورفاضل هم‌زمان با کار وکالت، به کارهای ادبی و پژوهشی تاریخی علاقه‌مند بوده و کارهایی هم در این زمینه‌ها انجام داده است.

او در چند هفته اخیر، در سفری به برخی کشورهای اروپایی، به رونمایی از کتاب جدیدش «دو کهربای غارتگر» پرداخت. به همین مناسبت رادیو زمانه با او گفت‌وگویی انجام داده است.

بشنوید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نوید

    درود بر وکلایی که به مقتضای شرافت انسانی از مظلومین در جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند. خانم پورفاضل یکی از ایشان اند. جهان امروز چاره ای جز رعایت حقوق زنان ندارد. دوران استبداد گذشته و می گذرد و بتدریج ولی البته با دادن هزینه های غیر قابل اجتناب، ستم بر زنان مظلوم در سراسر دنیا تمام خواهد شد. در این صحنۀ پُرشکوه هر یک از ما باید در ایام زندگی خود سهم خود را ادا کنیم. هرچیز را مقاومت توان نمود مگر اقتضای زمان را؛ اقتضای زمان پایان دادن ستم بر زنان است.