ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس درباره املاک نجومی به قالیباف تا اسفند فرصت داد

رئیس کمیسیون عمران مجلس ایران گفته است نمایندگانِ خواهان تحقیق درباره واگذاری املاک شهرداری تهران ابهاماتی دارند و شهردار تهران باید این ابهامات را تا اسفندماه روشن کند.

محمدرضا رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس ایران گفته است نمایندگانِ خواهان تحقیق درباره واگذاری املاک شهرداری تهران ابهاماتی دارند و شهردار تهران باید این ابهامات را تا اسفندماه روشن کند.

محمدباقر قالیباف بارها تخلف‌های صورت گرفته در شهرداری را تکذیب کرده و افشای آن‌ها را به دشمنان انقلاب نسبت داده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس سه‌شنبه ۲۶ بهمن اعلام کرد که ابهامات نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص برای محمدباقر قالیباف، شهردار تهران فرستاده شده و او تا اسفندماه فرصت دارد تکلیف ابهامات نمایندگان را روشن کند.

محمدرضا رضایی ضمن بیان این‌که «مجلس به اطلاعات شهرداری تهران دسترسی ندارد»، گفت اگر در اسفندماه نیز نمایندگان از پاسخ شهردار قانع نشدند تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس به جریان می‌افتد و با تصویب آن در جلسه علنی مجلس، «با قدرت بیشتری به شهرداری تهران ورود می‌کنیم تا اطلاعات مورد نیاز متقاضیان به دست آید.»

قرار شده است که ۲۱ نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران ابهامات‌شان در مورد املاک و زمین‌های واگذار شده، تغییر کاربری‌ها، پروانه‌های ساختمانی و پروژه‌های مشارکتی را در ۱۲ محور خطاب به کمیسیون عمران مجلس تنظیم و مکتوب کنند تا رئیس کمیسیون از شهردار تهران پاسخ آن را بگیرد.

روز گذشته، دوشنبه ۲۵ بهمن، هادی بهادری، نایب‌ رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد که محمدباقر قالیباف واگذاری املاک نجومی شهرداری تهران را پذیرفته است.

بهادری گفت: «قالیباف در چند جلسه گذشته با کمیسیون عمران به واگذاری املاک نجومی اذعان داشت و البته گفت ۲۵۰ مورد نبوده و تنها ۱۲۰ ملک از سوی شهرداری واگذار شده که مدعی شده مجوز قانونی برای این واگذاری‌ها داشته‌اند.»

یکشنبه ۲۴ بهمن نیز غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست رسانه‌ای خود گفت در پیوند با پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران ۱۸۴ تا ۱۸۶ نفر احضار شده‌اند اما کسی بازداشت نشده است.

در شهریورماه سال جاری یک «سند محرمانه» در ارتباط با واگذاری غیرقانونی املاک شهرداری تهران به گروهی از مسئولان حکومتی منتشر شد. در این سند گزارش سازمان بازرسی کل کشور با نام ۱۸۰ نفر از دریافت‌کنندگان ملک از شهرداری تهران منتشر شده بود که در آن نام گروهی از مسئولان حکومتی از جمله چند نماینده مجلس و عضو شورای شهر تهران و مدیران ارشد دیده می‌شد.

محمدباقر قالیباف بارها تخلف‌های صورت گرفته در شهرداری را تکذیب کرده و افشای آن‌ها را به دشمنان انقلاب نسبت داده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.