ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یورش گسترده پلیس ترکیه به مظنونان همکاری با پ‌ک‌ک

پلیس ترکیه در یک عملیات وسیع در ۲۵ استان این کشور بیش از ۵۰۰ نفر را به اتهام ارتباط با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بازداشت کرد.

پلیس ترکیه ۵۴۴ نفر را به اتهام همکاری با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بازداشت کرد.

نیروهای امنیتی ترکیه

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز سه‌شنبه ۱۴ فوریه / ۲۶ بهمن اعلام کرد که این عملیات گسترده پلیس روز دوشنبه در ۲۵ استان این کشور به اجرا در آمد.

بنا به این گزارش، در میان بازداشت‌شدگان رهبران بلندپایه پ‌ک‌ک دیده می‌شوند.

فرماندار استان کردنشین غازی عینتاپ، واقع در جنوب شرق ترکیه گفته است ۴۵ نفر از بازداشت‌شدگان در این استان مسئولان حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)، حزب مدافع حقوق کردها هستند.

دولت ترکیه بارها حزب دموکراتیک خلق‌ها، دومین حزب قوی اپوزیسیون در پارلمان این کشور را متهم به همکاری با پ‌ک‌ک کرده اما این حزب همواره این اتهام را رد کرده است.

صلاح‌الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک‌داغ، دو رهبر اصلی حزب دموکراتیک خلق‌ها از سوی دادستانی ترکیه به‌ترتیب به ۱۴۲ سال و ۸۳ سال حبس محکوم شده‌اند. آن‌ها نیز متهم‌اند که با پ‌ک‌ک همکاری کرده‌اند. دمیرتاش و یوکسک‌داغ از ماه نوامبر ۲۰۱۶ در زندان به‌سر می‌برند.

دولت ترکیه در حال جنگ با نیروهای پ‌ک‌ک است. جنگنده‌های این کشور به‌طور مواضع پ‌ک‌ک در کوهستان‌های شمال عراق در نزدیکی مرز ترکیه مورد هدف قرار می‌دهند. شمال عراق محل اصلی قرارگاه‌های نیرو‌های پ‌ک‌ک است.

آتش‌بس بین پ‌ک‌ک و دولت ترکیه تابستان سال گذشته و با توقف فرآیند صلح شکسته شد. پ‌ک‌ک که در سال ۱۹۸۴ شکل گرفت بیش از سه دهه است که با نیروهای ترکیه می‌جنگد. تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در درگیری‌های بین آن‌ها کشته شده‌اند که اکثریت غالب آن‌ها را کردها تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.