ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: ۶۰ هزار نفر بی‌گناه در سوریه محاصره شده‌اند

سازمان ملل نسبت به فاجعه انسانی در چهار شهر محاصره‌شده سوریه هشدار داد. از هفته‌ها پیش در شهرهای زبدانی، مدایا، فوعه و کفریا ارتباط ۶۰ هزار نفر با جهان قطع شده است.

سازمان ملل وضعیت مردم ساکن چهار شهر زبدانی، مدایا، فوعه و کفریا در سوریه را فاجعه‌بار خواند و گفت زندگی آن‌ها «چرخه خشونت و محرومیت است».

عکس از آرشیو

علی زعتری، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سوریه سه‌شنبه ۱۴ فوریه / ۲۶ بهمن ضمن اعلام این فاجعه گفت «۶۰ هزار نفر انسان بی‌گناه» در این شهرها محاصره شده‌اند و به کمک‌های فوری نیاز دارند.

شهرهای زبدانی، مدایا در استان دمشق قرار دارند و توسط نیروهای دولتی سوریه و متحدانش محاصره شده‌اند. دو شهر شیعه‌نشین فوعه و کفریا در استان ادلب توسط نیروهای شورشی تحت محاصره هستند.

به‌گفته زعتری مردم این شهرها بدون مواد غذایی کافی و دارو زندگی می‌کنند. او از طرف‌های درگیری خواست تا راه را برای ارسال کمک‌های انسانی به مردم این چهار شهر باز کنند.

آخرین بار در ماه نوامبر سال گذشته میلادی سازمان ملل توانسته بود کمک‌های انسانی خود را به چهار شهر فوق ارسال کند.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، در سوریه نزدیک به ۴,۷ میلیون نفر در مناطقی که به سختی در دسترس‌اند زندگی می‌کنند. همچنین در مجموع  ۶۰۰ هزار نفر در مناطق تحت محاصره به‌سر می‌برند.

ایحاد منطقه امن در الباب

در همین حال روزنامه «حریت» ترکیه گزارش داد که شورشیان سوری مورد حمایت این کشور با نیروهای دولتی سوریه به توافق رسیده‌اند که یک منطقه امن بدون درگیری را در جنوب شهر الباب ایجاد کنند. این منطقه امن بین ۵۰۰ تا یک هزار متر پهنا دارد

ترکیه از مدت‌ها پیش، از طرح ایجاد «مناطق امن» در داخل خاک سوریه حمایت کرده است.

ارتش سوریه و ارتش آزاد سوریه (FSA) از هفته‌ها پیش تلاش دارند که کنترل الباب را از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج سازند. «حریت» نوشته است که در روزهای اخیر نیروهای دولتی سوریه به شهر الباب نفوذ کرده‌اند و کنترل ۴۰ درصد الباب در دست ارتش آزاد سوریه، نیروهای مخالف رژیم بشار اسد قرار دارد.

همزمان در جنوب الباب نیروهای دولتی سوریه با حمایت جنگنده‌های روسیه در حال پیشروی هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.