ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان تهران: مطرح کردن رفع حصر فاقد مبناست

دادستان تهران رفع حصر خانگی سه رهبر جنبش سبز را تکذیب کرد و حصر خانگی را جزو «مصالح نظام» خواند. جعفری دولت‌آبادی دلیل بازداشت مهدی خزعلی را نیز یک محکومیت قدیمی دانست.

در حالی که در روزهای اخیر موضوع رفع حصر سه تن از رهبران جنبش سبز بار دیگر مطرح شده، دادستان تهران حصر خانگی آن‌ها را از جمله «مصالح کلان» نظام دانست و صحبت از رفع آن را بی‌مبنا خواند. او دلیل بازداشت مهدی خزعلی را نیز یک محکومیت قدیمی عنوان کرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران: حصر یک تصمیم ملی است

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران سه‌شنبه ۲۶ بهمن در نشست شورای معاونان دادستانی تهران به موضوع رفع حصر پرداخت و گفت: «اخیراً برخی نشریه‌ها یا مسئولان اظهارنظرهایی نموده‌اند که به‌منزله نشان دادن چراغ سبز به رفع حصر سران فتنه است.»

او افزود: «حصر یک تصمیم ملی است و بسیاری از دستگاه‌های ذی‌صلاح در این تصمیم دخالت داشته‌اند. لذا برخی افراد نمی‌توانند بگویند که حصر را قبول ندارند و چنین اظهاراتی فاقد مبنا است؛ زیرا این مسئله مربوط به مصالح ملی و کلان کشور است.»

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، سه تن از رهبران جنبش سبز، از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی هستند اما تاکنون در هیچ دادگاهی محاکمه نشده و محکومیتی دریافت نکرده‌اند.

از روز گذشته، دوشنبه ۲۵ بهمن حصر خانگی آن‌ها وارد هفتمین سال خود شد و همزمان در اعتراض به این وضعیت، توفان توئیتری شکل گرفت.

هدف از این حرکت جمعی در فضای مجازی، طرح درخواست رفع حصر و تبدیل آن به یک ترند جهانی‌ است تا توجه افکار عمومی در سراسر دنیا بار دیگر به این موضوع جلب شود.

همچنین در روزهای اخیر جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی، نامه‌ سرگشاده‌ای خطاب به سران سه قوه و نمایندگان مجلس ایران و دیگر مسئولان کشور نوشتند و در آن خواهان پایان دادن به حصر خانگی موسوی، کروبی و رهنورد شدند.

در روزهای گذشته صحبت‌های علی مطهری، نایب رییس مجلس ایران هم درباره دیدار او با محصوران خبرساز شد چرا که رسانه‌های داخلی ابتدا خبر از دیدار او با رهبران جنبش سبز دادند و بعد این خبر تکذیب شد.

«اهانت‌های بی‌شماری» مهدی خزعلی

جعفری دولت‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به زندانی شدن مهدی خزعلی، فعال سیاسی، اشاره کرد و گفت حکم محکومیت خزعلی چند سال پیش صادر شده بود و اکنون اجرا شده است. دادستان تهران گفت: «تأخیر در اجرای حکم به‌منزله لغو آن نیست.»

او در همین حال افزود که مهدی خزعلی در ماه‌های اخیر «اهانت‌های بی‌شماری» به قوه قضائیه و برخی مسئولان کشور کرده و تا جایی پیش رفت که در سالگرد انقلاب از مردم خواست تا در خانه‌های خود بمانند.

جعفری دولت‌آبادی گفت: «چه تفاوتی بین مهدی خزعلی و بوق‌های رسانه‌ای معاندین نظام در خارج از کشور وجود دارد.»

با این حال دادستان تهران ارتباط دستگیری خزعلی با اظهارات اخیر او را رد کرد.

مهدی خزعلی ۱۷ بهمن‌ماه بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. مأموران امنیتی او را با حکم دادستانی و در دفتر کارش در انتشارات حیان واقع در بلوار کشاورز بازداشت کردند.

او از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذای خشک زده و از نوشیدن هر گونه مایعات و خوردن غذا امتناع کرده است.

خزعلی بعداز ظهر روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه در هفتمین روز اعتصاب غذای خشک خود در زندان دچار سکته قلبی شد و به بخش سی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی تهران منتقل گردید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسماعیل عبدالله زاده

    حساب این سه تن که زمانی *** وعمال رژیم بودند از حساب ازادیخواهان جداست. اینها ازادیخواه نیستند بلکه ادعای ازادی و ازادیخواهی دارند انهم زمانیکه بر سر پست و مقام ریاست جمهوری با یکدیگر درگیر شدند. سوال من این است که چرا در زمان کشتار و قتل های زنجیره ای نویسندگان و روشنفکران از مردم نخواستند به خیابان بریزند؟ چرا در زمان کشتار و حمله به کوی دانشگاه تهران اینکار را نکردند؟ چرا در زمان اعدام زندانیان سیاسی در سال 67 این کار را نکردند و بر سر پست و مقام ریاست جمهوری مثل گرگ ها به جان هم افتادند. اگر قرار باشد روزی در ایران ازادی و دموکراسی حاکم شود این سه تن بعنوان شراکت در جنایات رژیم همراه با تمام جنایتکاران دیگر باید مجازات و محاکمه شوند