ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هر سال ۱۰۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند

بر اساس اعلام یکی از مشاوران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران، هر سال بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به انواع سرطان‌ها در ایران گزارش می‌شود.

بر اساس اعلام یکی از مشاوران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ایران، هر سال بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به انواع سرطان‌ها در ایران گزارش می‌شود.

رشد گسترده سرطان در ایران

کاظم زنده‌دل با اعلام این آمار گفته است که این رقم از بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده، به دست آمده و بر اساس همین تحقیقات، سالانه بیش از ۵۰ هزار مرگ ناشی از سرطان در ایران گزارش می‌شود. برخی از این موارد اما به سرطان‌هایی برمی‌گردند که بیماران سال‌ها با آن درگیر بوده‌اند.

از سوی دیگر بر اساس گفته‌های کاظم ندافی، رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوای پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۳۵ میلیون ایرانی در معرض سرطان ناشی از آلودگی هوا و ریزگرد‌ها قرار دارند.

در همین زمینه:

کاظم زنده‌دل اما در حاشیه کنگره بین‌المللی ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت در مشهد گفته است که بر اساس یافته‌های علمی، ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و حدود ۶۰ درصد سرطان‌ها نیز قابل درمان هستند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر این که موفقیت درمان در سرطان‌های مختلف متفاوت است، میزان موفقیت درمان سرطان پستان در ایران را بالای ۹۰ درصد البته در صورت تشخیص به موقع، دانسته است.

او از برنامه «ثبت بیماری‌ها» به عنوان یکی از برنامه‌های جدید وزارت بهداشت در دولت حسن روحانی یاد کرده و گفته است: «هم‌اکنون نهادینه‌سازی نظام ثبت بیماری‌های مختلف از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور در حال اجراست.»

کاظم زنده‌دل:

«هم اکنون نظام ثبت بیماری سرطان در استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی و فارس به طور کامل و با گزارش‌دهی دقیق نهادینه شده است. ثبت اطلاعات مربوط به انواع بیماری‌ها و شرایط بهداشتی و درمانی بیماران، تصمیم‌گیری صحیح مدیریتی در زمینه درمان و مراقبت از بیماران را در پی دارد.»

بر اساس گفته‌های این مشاور معاون تحقیقات و فناوی وزارت بهداشت، نظام ثبت بیماری‌ها از سال‌ها قبل در کشورهای پیشرفته در حال اجراست و ایران جزو معدود کشورهای در حال توسعه است که نهادینه‌سازی نظام ثبت بیماری‌ها را در سالهای اخیر در اولویت توجه قرار داده است.

لینک مرتبط:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.