ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش ايران به سخنان سعد حريری

<p>رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران سخنان سعد حريری، نخست&zwnj;وزير دولت موقت لبنان را &laquo;بی&zwnj;اساس، فريبکارانه و تفرقه&zwnj;افکنانه&raquo; خواند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) رامين مهمان&zwnj;پرست در رابطه سخنان اخير سعد حريری عليه جمهوری اسلامی ايران گفت: &laquo;اتخاذ موضع فريبکارانه و در چارچوب منافع محور آمريکايی &ndash; صهيونيستی نه تنها به مصلحت لبنان نيست، بلکه ثبات و استقلال منطقه را به چالش می&zwnj;کشد.&raquo;</p> <p><br /> مهمان&zwnj;پرست به سعد حريری توصيه کرد &laquo;با درک صحيح آموزه&zwnj;های قيام توده&zwnj;های مردمی در خاورميانه عربی&raquo;، از وابستگی به غرب و &laquo;به&zwnj;ويژه آمريکا و صهيونيزم&raquo; اجتناب ورزد.</p> <p><br /> روز گذشته سعد حريری در مراسم گشايش نشست اقتصادی عربستان سعودی و لبنان از سياست&zwnj;های خارجی جمهوری اسلامی ايران در منطقه به شدت انتقاد کرد و آن را &laquo;دخالت وقيحانه در امور کشورهای عربی&raquo; دانست.</p> <blockquote> <p><br /> حزب&zwnj;الله لبنان نيز نسبت به سخنان سعد حريری واکنش تندی نشان داد</p> </blockquote> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت: &laquo;ايران در امور لبنان، بحرين و کويت دخالت می&zwnj;کند اما اين دخالت&zwnj;ها ديگر به هيچ عنوان قابل قبول نيست.&raquo;</p> <p><br /> سعد حريری افزود: &laquo;لبنان تحت سرسپردگی و سرپرستی ايران نخواهد رفت.&raquo;</p> <p><br /> در همين حال حزب&zwnj;الله لبنان که متحد جمهوری اسلامی ايران به&zwnj;شمار می&zwnj;رود نيز نسبت به سخنان سعد حريری واکنش تندی نشان داد.</p> <p><br /> حزب&zwnj;الله لبنان امروز در همين رابطه بيانيه&zwnj;ای منتشر ساخت و در آن موضع سعد حريری را هم&zwnj;جهت با &laquo;سياست&zwnj;های اختلاف&zwnj;برانگيز آمريکا در منطقه&raquo; خواند.</p> <p><br /> اختلافات سعد حريری و حزب&zwnj;الله لبنان از ماه ژانويه گذشته شدت گرفت. در روز ۱۱ ژانويه سال جاری، ۱۱ وزير حزب&zwnj;الله لبنان در کابينه سعد حريری استعفا کردند و در روز ۱۳ ژانويه ميشل سليمان، رئيس جمهوری لبنان استعفای دولت سعد حريری را پذيرفت.</p> <p><br /> به همين خاطر ميشل سليمان از سعد حريری درخواست نمود که تا تشکيل دولت جديد در اين کشور مسائل جاری در اداره امور لبنان را به پيش برد.</p> <p><br /> حزب&zwnj;الله لبنان، که از سوی سوريه و ايران حمايت می&zwnj;شود در اعتراض به تحقيق دادگاه ويژه لبنان از برخی از اعضای آن، در رابطه با قتل رفيق حريری، نخست&zwnj;وزير اين کشور در سال ۲۰۰۵ از دولت ائتلافی کنار کشيد.</p> <p><br /> سعد حريری روز نهم نوامبر سال ۲۰۰۹ کابينه خود را متشکل از ۳۰ وزير از جمله ۱۱ وزير وابسته به حزب&zwnj;الله تشکيل داده بود.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران سخنان سعد حريری، نخست‌وزير دولت موقت لبنان را «بی‌اساس، فريبکارانه و تفرقه‌افکنانه» خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) رامين مهمان‌پرست در رابطه سخنان اخير سعد حريری عليه جمهوری اسلامی ايران گفت: «اتخاذ موضع فريبکارانه و در چارچوب منافع محور آمريکايی – صهيونيستی نه تنها به مصلحت لبنان نيست، بلکه ثبات و استقلال منطقه را به چالش می‌کشد.»

مهمان‌پرست به سعد حريری توصيه کرد «با درک صحيح آموزه‌های قيام توده‌های مردمی در خاورميانه عربی»، از وابستگی به غرب و «به‌ويژه آمريکا و صهيونيزم» اجتناب ورزد.

روز گذشته سعد حريری در مراسم گشايش نشست اقتصادی عربستان سعودی و لبنان از سياست‌های خارجی جمهوری اسلامی ايران در منطقه به شدت انتقاد کرد و آن را «دخالت وقيحانه در امور کشورهای عربی» دانست.

وی گفت: «ايران در امور لبنان، بحرين و کويت دخالت می‌کند اما اين دخالت‌ها ديگر به هيچ عنوان قابل قبول نيست.»

سعد حريری افزود: «لبنان تحت سرسپردگی و سرپرستی ايران نخواهد رفت.»

در همين حال حزب‌الله لبنان که متحد جمهوری اسلامی ايران به‌شمار می‌رود نيز نسبت به سخنان سعد حريری واکنش تندی نشان داد.

حزب‌الله لبنان امروز در همين رابطه بيانيه‌ای منتشر ساخت و در آن موضع سعد حريری را هم‌جهت با «سياست‌های اختلاف‌برانگيز آمريکا در منطقه» خواند.

اختلافات سعد حريری و حزب‌الله لبنان از ماه ژانويه گذشته شدت گرفت. در روز ۱۱ ژانويه سال جاری، ۱۱ وزير حزب‌الله لبنان در کابينه سعد حريری استعفا کردند و در روز ۱۳ ژانويه ميشل سليمان، رئيس جمهوری لبنان استعفای دولت سعد حريری را پذيرفت.

به همين خاطر ميشل سليمان از سعد حريری درخواست نمود که تا تشکيل دولت جديد در اين کشور مسائل جاری در اداره امور لبنان را به پيش برد.

حزب‌الله لبنان، که از سوی سوريه و ايران حمايت می‌شود در اعتراض به تحقيق دادگاه ويژه لبنان از برخی از اعضای آن، در رابطه با قتل رفيق حريری، نخست‌وزير اين کشور در سال ۲۰۰۵ از دولت ائتلافی کنار کشيد.

سعد حريری روز نهم نوامبر سال ۲۰۰۹ کابينه خود را متشکل از ۳۰ وزير از جمله ۱۱ وزير وابسته به حزب‌الله تشکيل داده بود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>اين گروه بهتراست برای جلوگيری از قتل عام بقيه هرچه زودتر از طريق جوامع بين اللملی افرادش را بيک کشورمطمين تر منتقل کند..</p>

  • کاربر مهمان

    <p>سخنگوی وزارت امور خارجه ايران؟! اينها نماينده يک گروه افراطی در اقليت هستند نه ايران ..</p>