ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در بمباران ائتلاف سعودی در یمن چند زن و کودک کشته شدند

چهارشنبه شب ۱۵ فوریه / ۲۷ بهمن در حملات هوایی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی به یک خانه در شمال صنعا، پایتخت یمن، ۹ زن و یک کودک کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

چهارشنبه شب ۱۵ فوریه / ۲۷ بهمن در حملات هوایی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی به یک خانه در شمال صنعا، پایتخت یمن، ۹ زن و یک کودک کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

بمباران صنعا، پایتخت یمن ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، ساکنان محل گفته‌اند این حمله زمانی صورت گرفت که در این خانه مراسم سوگواری پس از یک تشییع جنازه برگزار می‌شد.

آن‌ها گفته‌اند که خانه‌ای که مورد هدف قرار گرفت متعلق به رئیس قبیله‌ای در منطقه ارحب بود.

یک سخنگوی ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی در یمن گفت که نمی‌تواند بلافاصله در این‌باره اظهارنظر کند.

یکی از ساکنان شهرک عشیره به رویترز گفته است: «مردم صدای هواپیماها را شنیدند و با عجله شروع کردند به خارج شدن از خانه که در همان زمان بمب‌ها به روی خانه فرو ریختند، سقف خانه فروریخت و همه جا خونین شد.»

در ماه اکتبر ائتلاف عربی که متشکل از کشورهای خلیج فارس است، به‌دلیل هدف قرار دادن یک مراسم تحریم در صنعا که بر اساس برآورد سازمان ملل ۱۴۰ کشته بر جای گذاشت، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

ائتلاف عربستان سعودی عملیات خود را از ماه مارس ۲۰۱۵ با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن که در ریاض به‌سر می‌برد، آغاز کرد. این ائتلاف گفته بود که غیرنظامیان را هدف حملات خود قرار نمی‌دهد و حمله ماه اکتبر بر اساس اطلاعات نادرستی که ارتش یمن در اختیار ائتلاف قرار داده بود صورت گرفت.

جنگ یمن در دو سال اخیر ۱۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.