ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موحدی کرمانی: عده‌ای ازمردم به دلیل مشکلات شدید اقتصادی از مذهب دست کشیده‌اند

رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفته که امروز جنگ در مسائل اقتصادی دنبال می شود و دشمن دل بسته است که ایران را در بُعد اقتصادی تضعیف کند و زیر فشار قرار دهد تا مردم از انقلاب ببرند.

محمدعلی موحدی کرمانی چهارشنبه ۲۷ بهمن‌ماه، در همایش مشترک ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور گفته که عده‌ای به دلیل نیازهای شدید اقتصادی‌شان دست از مذهب برداشته‌اند.

محمدعلی موحدی کرمانی

او گفته : «اگر مردم نیازمند باشند، نان شب نداشته باشند، نتوانند بچه‌هایشان را به مدرسه بفرستند و خانه‌ای برای زندگی نداشته باشند، معنایش همان حدیث امام علی است که فرمود نزدیک است که فقر به کفر بینجامد.»

رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفته که امروز جنگ در مسائل اقتصادی دنبال می‌شود و دشمن دل بسته است که ایران را در بُعد اقتصادی تضعیف کند و زیر فشار قرار دهد تا مردم از انقلاب ببرند.

به گفته موحدی کرمامی نخستین مسئله مهم ایران از دیدگاه رهبری، مسئله اقتصادی است و ایران باید از نظر اقتصادی آن قدر پیشرفت کند که بتواند در مقابل دشمن بایستد.

اقتصاد مقاومتی، از سیاست‌هایی است که مقامات ایران آن را راه حل گذار از رکود اقتصادی و تحریم‌ها می‌دانند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی نوروزی‌اش سال ۱۳۹۵ را – همانند سال پیش – سال «اقتصاد مقاومتی» نام گذاری کرد و خواستار اقدام عملی و واقعی از سوی دولت برای تحقق این شعار شد.

خامنه‌ای گفته بود: «با اقتصاد مقاومتی می‌شود در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد».

رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف گفته: «برخی‌ در مقابل هر گام موثری که برای کاسته شدن از مشکلات اقتصادی برداشته می‌شود کمبود بودجه را بهانه می‌کنند اما ممکن است این‌طور هم نباشد و شاید بودجه هست اما به جای دیگری می‌رود.»

موحدی کرمانی افزوده که ثروت عمومی باید به اندازه نیاز در بین همه مردم تقسیم شود و برنامه‌ریزی برای بودجه کشور به شکلی تنظیم شود که هم ملت از بودجه بهره‌مند شوند تا نیازهایشان برطرف شود و هم آنهایی که حقوق‌های غیرمتعارف گرفته‌اند، این مبالغ را باز پس‌دهند.

او همچنین گفته: «آنهایی که حقوق‌شان غیر متعارف است و پول‌های زیادی را انباشته کرده‌اند، در واقع آن مبالغی را برای خود برداشته‌اند که دیگران به آن نیاز داشته‌اند. پس باید این مبالغ را از حلقوم‌شان بیرون کشید.»

رسوایی فیش‌های حقوقی از زمستان سال گذشته پس از افشای میزان دریافتی مدیران بیمه ایران آغاز شد و افشای فیش‌های حقوقی برکناری مدیر بیمه ایران، مدیران عامل بانک‌های ملت، رفاه کارگران و مهر و همچنین اعضای هیئت عامل صندوق توسعه ملی را به دنبال داشت.

مهرماه گذشته گزارش دیوان محاسبات کشور درباره حقوق‌های نامتعارف در مجلس خوانده شد و علی لاریجانی، رئیس مجلس گفت ۵۰ میلیارد ریال از این حقوق‌های بازگردانده شده است و بقیه آن نیز باید مسترد شود.

رئیس دیوان محاسبات در گزارش خود گفته بود که از حدود ۹۳ هزار و ۴۶۰ نفر مقامات و مدیران کشور در سال ۹۴ که تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۳ نفر از آن‌ها از جمله مقامات و رده‌های بالای مدیریتی بودند تنها ۳۹۷ نفر یعنی معادل ۴ درصد دارای دریافتی ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون ریال بودند.

عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور ۱۲ بهمن اعلام کرد که تمامی حقوق‌های نجومی به خزانه کشور بازگردانده شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mj smps

    مردم به خاطر مشکلات اقتصادی از مذهب نبریده اند . مردم به دلیل دروغ بودن و خرافه بودن خود مذهب از آن دست کشیده اند . دوران بت پرستی و سنت پرستی و مرده پرستی سازی اسلامی به سر اومده و مردم فهمیده اند که تمامی مبلغین و بزرگان همه ی این ادیان دروغ گو بوده اند. دیدگاه نگاه توحیدی داشتن پیامبران و اصلاح گری آنها هم ماله کشی و توجیه سازی برای ادامه این حکومتهای فاشیستی اسلامی و ضد انسانی است...

  • faryad

    مهدی خزعلی» در دوازدهمین روز از اعتصاب غذای خود در بیمارستان طالقانی تهران طی نامه‌ای «خاندان لاری جانی‌» را «نشستگان بر سر سفره انقلاب» خواند که «هیچ سابقه‌ای در جنگ و جهاد ملت ایران نداشته‌اند» و تنها سهم‌شان از سفره انقلاب، «حبس و حصر فرزندان و یاران انقلاب» است. مهدی خزعلی در بخشی از این نامه، به ۶۳ حساب بانکی شخصی صادق آملی لاریجانی و دریافت میلیاردها تومان سود ماهیانه توسط وی برای مصارف نامعلوم پرداخته و نوشته است: «سؤال از نحوه مصرف سود ۶۳ حساب قوه قضاییه با کشتن من از ذهن ملت حذف نخواهد شد، «تنها راه حسابرسی و شفافیت است». باید خروجی این ۶۳ حساب توسط حسابرسان خبره بررسی و به مردم گزارش شود. این‌که چند کارمند بانک و قوه قضاییه که حساب‌ها را لو داده‌اند را دستگیر کنید یا مهدی خزعلی رو بکشید، مشکل شما را دو چندان می‌کند؛

  • Reza

    چی میخوان از جوون ما این آخوندها ... کمبود های ناشی از هردمبیل اقتصادی به کنار مردم از شما نفرت دارند چون چهار دهه ست میکشید،زندان میکنید، می دزدید، نابود کردید مردم و مملکت را...آبرو برای ما نگذاشتید

  • فرهاد - فریاد

    « هی نگوئید اقتصاد ؛اقتصاد .. خر هم اقتصاد دارد خروس هم اقتصاد دارد .... ؛ (امام خمینی ) سال ۱۳۵۸

  • جمهور مردم از مذهب دست کشیده‌اند

  • روزبه

    روزه نخون مرتیکه خسته شدیم از بی لیاقتیتون.