ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اظهارات متناقض مقامات ايرانی درباره تأسيسات هسته‌ای کرج

<p>در حالی که عيسی فرهادی، استاندار البرز (کرج) وجود تأسيسات هسته&zwnj;ای را در کرج تکذيب کرده،علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران وجود کارخانه ساخت سانتریفیوژ در&nbsp;اين شهر را تأييد کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان مجاهدين خلق روز پنج&zwnj;شنبه در يک نشست خبری اعلام کرده بود کارخانه تابا در نزديکی تهران، سانتريفيوژ که برای غنی&zwnj;سازی اورانيوم کاربرد دارد، توليد می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما عيسی فرهادی، استاندار البرز، امروز شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، گفت کارخانه تابا، کنتور برق و کليد و پريز توليد می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزوده: &laquo;اين شرکت مربوط به بخش خصوصی است و هيچ گونه خط توليدی خارج از چارچوب کاری خود ندارد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>عيسی فرهادی گفته است: &laquo;هيچ واحد صنعتی در استان البرز به&zwnj;ويژه شهرستان کرج در زمينه ساخت قطعات هسته&zwnj;ای فعاليت نمی&zwnj;کند و رسانه&zwnj;های غربی فقط برای انحراف افکار عمومی جهان دست به انتشار چنين اخبار کذبی می&zwnj;زنند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال، علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران، امروز در يک نشست خبری در تهران گفت: &laquo;ما سانتريفيوژ می&zwnj;سازيم و در بخش&zwnj;های مختلف کشور ساخت قطعات آن در حال انجام است. کارخانه&zwnj;ای هم در کرج داريم که قبلاً هم خبرنگاران از آن بازديد کرده بودند که امر محرمانه&zwnj;ای نيست.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزود: &laquo;وضعيت منافقين (مجاهدین خلق) به گونه&zwnj;ای است که امروز شاهديم در عراق چه اتفاقی رخ داد. در دنيا منافقين کاملاً تکليف&zwnj;شان روشن است و مشخص است چه اقداماتی را در کارنامه خود دارند و از چه اصولی پيروی می&zwnj;کنند و چه فجايعی را به بار آورده&zwnj;اند. اين گروهک کم کم نفس&zwnj;های آخر خود را می&zwnj;کشد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است اين وزارت&zwnj;خانه گزارشی در اين باره از سازمان مجاهدين خلق دريافت نکرده و نمی&zwnj;تواند نظر بدهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کشورهای غربی ايران را متهم می&zwnj;کنند که به مصوبات سازمان ملل متحد مبنی بر توقف غنی&zwnj;سازی اورانيوم و گشودن تأسيسات هسته&zwnj;ای خود به روی نمايندگان آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی، پايبند نبوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمريکا، روسيه، بريتانيا، فرانسه، چين و آلمان اعضای گروه ۱+۵ هستند که در رابطه با برنامه هسته&zwnj;ای ايران که به گفته آن&zwnj;ها در جهت &laquo;مقاصد نظامی&raquo; است، فعاليت می&zwnj;کنند. اما ايران می&zwnj;گويد که برنامه هسته&zwnj;ای&zwnj;اش، صلح&zwnj;آميز است.<br /> <br /> شورای امنيت سازمان ملل، خرداد ١٣٨٨ تحريم&zwnj;های تازه&zwnj;ای را عليه برنامه هسته&zwnj;ای ايران تصويب کرد.</p> <p>&nbsp;</p>

در حالی که عيسی فرهادی، استاندار البرز (کرج) وجود تأسيسات هسته‌ای را در کرج تکذيب کرده،علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران وجود کارخانه ساخت سانتریفیوژ در اين شهر را تأييد کرده است.

سازمان مجاهدين خلق روز پنج‌شنبه در يک نشست خبری اعلام کرده بود کارخانه تابا در نزديکی تهران، سانتريفيوژ که برای غنی‌سازی اورانيوم کاربرد دارد، توليد می‌کند.

اما عيسی فرهادی، استاندار البرز، امروز شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۰ به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، گفت کارخانه تابا، کنتور برق و کليد و پريز توليد می‌کند.

وی افزوده: «اين شرکت مربوط به بخش خصوصی است و هيچ گونه خط توليدی خارج از چارچوب کاری خود ندارد.»

عيسی فرهادی گفته است: «هيچ واحد صنعتی در استان البرز به‌ويژه شهرستان کرج در زمينه ساخت قطعات هسته‌ای فعاليت نمی‌کند و رسانه‌های غربی فقط برای انحراف افکار عمومی جهان دست به انتشار چنين اخبار کذبی می‌زنند.»

با اين حال، علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران، امروز در يک نشست خبری در تهران گفت: «ما سانتريفيوژ می‌سازيم و در بخش‌های مختلف کشور ساخت قطعات آن در حال انجام است. کارخانه‌ای هم در کرج داريم که قبلاً هم خبرنگاران از آن بازديد کرده بودند که امر محرمانه‌ای نيست.»

وی افزود: «وضعيت منافقين (مجاهدین خلق) به گونه‌ای است که امروز شاهديم در عراق چه اتفاقی رخ داد. در دنيا منافقين کاملاً تکليف‌شان روشن است و مشخص است چه اقداماتی را در کارنامه خود دارند و از چه اصولی پيروی می‌کنند و چه فجايعی را به بار آورده‌اند. اين گروهک کم کم نفس‌های آخر خود را می‌کشد.»

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است اين وزارت‌خانه گزارشی در اين باره از سازمان مجاهدين خلق دريافت نکرده و نمی‌تواند نظر بدهد.

کشورهای غربی ايران را متهم می‌کنند که به مصوبات سازمان ملل متحد مبنی بر توقف غنی‌سازی اورانيوم و گشودن تأسيسات هسته‌ای خود به روی نمايندگان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، پايبند نبوده است.

آمريکا، روسيه، بريتانيا، فرانسه، چين و آلمان اعضای گروه ۱+۵ هستند که در رابطه با برنامه هسته‌ای ايران که به گفته آن‌ها در جهت «مقاصد نظامی» است، فعاليت می‌کنند. اما ايران می‌گويد که برنامه هسته‌ای‌اش، صلح‌آميز است.

شورای امنيت سازمان ملل، خرداد ١٣٨٨ تحريم‌های تازه‌ای را عليه برنامه هسته‌ای ايران تصويب کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>و هوا هم عالی است ؟!</p>