ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش ۵۵ درصدی بارندگی خوزستان نسبت به سال گذشته

خشکسالی و کاهش بارندگی از جمله دلایل وقوع پدیده ریزگردها در استان خوزستان هستند. وضعیت بارش در خوزستان را نامطلوب است و این استان از خشکسالی انباشته شده و بلندمدت رنج می‌برد.

خشکسالی و کاهش بارندگی از جمله دلایل وقوع پدیده ریزگردها در استان خوزستان هستند. رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی وضعیت بارش در استان خوزستان را نامطلوب خواند و گفت خوزستان از خشکسالی انباشته شده و بلندمدت رنج می‌برد.

خوزستان از خشکسالی انباشته شده و بلندمدت رنج می‌برد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاهرخ فاتح، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت در سال گذشته استان خوزستان تا تاریخ ٢٧ بهمن ٩۴، ٢۵۶ میلی‌متر بارش دریافت کرده بود، ولی بارش امسال تا همین تاریخ، ١١۵ میلی‌متر بود که نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاهرخ فاتح با اشاره به وقوع پدیده گرد و خاک در خوزستان که از ٨ بهمن ماه ٩۵ آغاز شد و قطعی برق، آب و تلفن را در پی داشت و مدارس و ادارات را به تعطیلی کشاند، وضعیت بارشی در مناطق مختلف استان خوزستان از ابتدای مهر تا تاریخ ٢٧ بهمن را بسیار نامطلوب ارزیابی کرد.

به‌گفته او منطقه امیدیه چیزی حدود ۵۶ درصد کاهش بارش بلندمدت داشته و اندیمشک  ۴٧ درصد. همچنین ماهشهر، رامهرمز، شادگان، شوش و هندیجان، به‌ترتیب ۶٨، ۵٠، ۶٣، ۵٣ و ۶٨ درصد کاهش بارش بلندمدت داشته‌اند.

اهواز نیز از ابتدای سال آبی ۵٨ میلی‌متر بارش داشته، در حالی که می‌بایست ١۵۵ میلی‌متر دریافت می‌کرد، بنابراین اهواز هم ۶٣ درصد کاهش بارش داشته است.

خوزستان از ابتدای سال آبی تا ٢٧ بهمن‌ماه امسال، در مقایسه با بارش بلندمدت نسبت به سال گذشته ۵٢ درصد کاهش بارش داشته است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی همچنین می‌گوید استان خوزستان از مهرماه ٩۴ تا پایان دی‌ماه سال ٩۵، ١٠ ماه گرمتر از شرایط طبیعی خود بوده است و شش ماه خنک‌تر از شرایط طبیعی بوده است که این گرمتر بودن باعث افزایش مصرف آب شده است.

به‌گفته شاهرخ فاتح، ١۴ درصد مساحت خوزستان دچار خشکسالی خفیف، ۶٨ درصد خشکسالی متوسط، ١۴ درصد خشکسالی شدید و ۴ درصد خشکسالی بسیار شدید است.

بحران ریزگردها در خوزستان موجب نارضایتی مردم این استان و تجمعات اعتراضی آن‌ها در روزهای اخیر شده است. آن‌ها خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت زیست‌محیطی این استان شده‌‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • منصور

    افزایش دمای بیشینه و کاهش دمای کمینه که این مسئول به آن اشاره کردند از نشانه های کویری شدن جلگه خوزستان است.