ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«گروه‌های تروريستی لوله گاز را در قم منفجر کردند»

<p>پرويز سروری، يکی از نمايندگان تهران در مجلس شورای اسلامی ايران گفته است &laquo;گروهک&zwnj;های تروريستی&raquo; خطوط لوله گاز را در قم منفجر کرده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>سروری، امروز یکشنبه ٢١ فروردین ١٣٩٠ به خبرگزاری مهر گفت وزارت اطلاعات و نيروی انتظامی بايد پوشش امنيتی خطوط انتقال انرژی را افزايش دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی، &laquo;گروهای تروریستی با خرابکاری درخط لوله انتقال گاز استان قم به دنبال ايجاد ناامنی در مسير انتقال انرژی در کشور هستند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نماينده تهران افزود کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس برای بررسی امنيت خطوط انتقال انرژی، جلسه ويژه&zwnj;ای را با وزارت نفت، اطلاعات و نيروی انتظامی برگزار خواهد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بامداد ۱۹ فروردين جاری سه رشته خطوط لوله انتقال گاز ايران در استان قم منفجر شد.&nbsp;۲۲ بهمن ماه سال گذشته نيز انفجار مشابهی در خطوط گاز استان قم رخ داده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>چند روز پیش نیز علیرضا سلیمی یکی دیگر از نمایندگان مجلس ایران در گفت&zwnj;وگو با تارنمای خانه ملت گفته بود احتمال ارتباط اين &laquo;اقدام خرابکارانه&raquo; با انفجار دو ماه پيش در اين خطوط وجود دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>پرویز سروری: گروهای تروریستی با خرابکاری درخط لوله انتقال گاز به دنبال ايجاد ناامنی در مسير انتقال انرژی در کشور هستند</p> </blockquote> <p>وی افزود: &laquo;احتمال اينکه انفجار اين خطوط انتقال گاز در ارتباط با انفجار قبلی باشند و هر دو انفجار از سوی يک گروه خرابکار انجام شده باشد، به طور قوی وجود دارد و کارشناسان امنيتی کشور در حال پيگيری اين مسئله هستند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>علیرضا سلیمی گفته است: &laquo;محل انفجار حدود ۱۰۰ کيلومتر با محل انفجار قبلی فاصله دارد و در اين انفجار سه خط لوله ۵۶ اينچی انتقال گاز که خطوط اصلی انتقال گاز جنوب به مناطق شمالی کشور هستند، دچار آسيب شده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>این نماینده مجلس با بيان اينکه اين انفجار تلفات جانی در پی نداشته است، افزود: &laquo;در اين حادثه تنها چند تن از افرادی که برای جلوگيری از سرايت آتش&zwnj;سوزی و خاموش کردن آتش در محل حاضر شده بودند، دچار جراحت جزیی شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>تاکنون هيچ گروهی مسئوليت انفجارهای خطوط انتقال گاز را برعهده نگرفته است.</p> <p>&nbsp;</p>

پرويز سروری، يکی از نمايندگان تهران در مجلس شورای اسلامی ايران گفته است «گروهک‌های تروريستی» خطوط لوله گاز را در قم منفجر کرده‌اند.

سروری، امروز یکشنبه ٢١ فروردین ١٣٩٠ به خبرگزاری مهر گفت وزارت اطلاعات و نيروی انتظامی بايد پوشش امنيتی خطوط انتقال انرژی را افزايش دهند.

به گفته وی، «گروهای تروریستی با خرابکاری درخط لوله انتقال گاز استان قم به دنبال ايجاد ناامنی در مسير انتقال انرژی در کشور هستند.»

نماينده تهران افزود کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس برای بررسی امنيت خطوط انتقال انرژی، جلسه ويژه‌ای را با وزارت نفت، اطلاعات و نيروی انتظامی برگزار خواهد کرد.

بامداد ۱۹ فروردين جاری سه رشته خطوط لوله انتقال گاز ايران در استان قم منفجر شد. ۲۲ بهمن ماه سال گذشته نيز انفجار مشابهی در خطوط گاز استان قم رخ داده بود.

چند روز پیش نیز علیرضا سلیمی یکی دیگر از نمایندگان مجلس ایران در گفت‌وگو با تارنمای خانه ملت گفته بود احتمال ارتباط اين «اقدام خرابکارانه» با انفجار دو ماه پيش در اين خطوط وجود دارد.

پرویز سروری: گروهای تروریستی با خرابکاری درخط لوله انتقال گاز به دنبال ايجاد ناامنی در مسير انتقال انرژی در کشور هستند

وی افزود: «احتمال اينکه انفجار اين خطوط انتقال گاز در ارتباط با انفجار قبلی باشند و هر دو انفجار از سوی يک گروه خرابکار انجام شده باشد، به طور قوی وجود دارد و کارشناسان امنيتی کشور در حال پيگيری اين مسئله هستند.»

علیرضا سلیمی گفته است: «محل انفجار حدود ۱۰۰ کيلومتر با محل انفجار قبلی فاصله دارد و در اين انفجار سه خط لوله ۵۶ اينچی انتقال گاز که خطوط اصلی انتقال گاز جنوب به مناطق شمالی کشور هستند، دچار آسيب شده است.»

این نماینده مجلس با بيان اينکه اين انفجار تلفات جانی در پی نداشته است، افزود: «در اين حادثه تنها چند تن از افرادی که برای جلوگيری از سرايت آتش‌سوزی و خاموش کردن آتش در محل حاضر شده بودند، دچار جراحت جزیی شده‌اند.»

تاکنون هيچ گروهی مسئوليت انفجارهای خطوط انتقال گاز را برعهده نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان فرهاد - فریاد

    <p>پس این یک خرابکاری عمدی ست و ناشی از نشت مواد نبوده و درست همزمان با حمله به کمپ اشرف و .... جمهوری اسلامی هیچگاه تصور نمی کرد که حمله به کمپ اشرف و محکومیت جهانی این عمل وحشیانه اینگونه چشمگیر صورت بگیرد تا هم این انفجار را و در پی آن خاموشی مناطقی از تهران را و ... حوادثی نظیز آنرا به گردن مجاهدین انداخته و از این آب گل آلود ماهی بگیرد همانطور که از سال 60 تا حالا می کرده است و حتی یادم هست که در همان سال 60 علاوه بر قلع و قمع حتی گروههای غیر مسلح بسیاری از بمب گذاری ها را خود آقایان لاجوردی و رفیق دوست سامان می دادند از جمله مغازه های خیابانهای اطراف بازار تهران که با طرح مترو درگیر بودند و صاحبان آنها از دوران شاه حاضر به تخلیه ی این مناطق نبودند و یا طرح بمب گذاری دروغین در زندان اوین در سال 61 که موسوی اردبیلی خودش برای رسیدگی به وضعیت شکنجه در زندان آمده بود و یا حضور نمایندگان مجلس که با اردبیلی از کمیسیون 90 مجلس آمده بودند و ....<br /> اما امروز حمهوری اسلامی باید بداند که آن روشها دیگر جوابگو نیست و سرکوب مردم که اکثریت آنها را جوانان تشکیل می دهند حاضر نیستند در دوران غارنشینی زندگی کنند و چون سرکوب می شوند از روی جوانی همانطور که ما می کردیم عقده های خود را به روشهای درست و غلط از جمله این خرابکاریها ترورها گرایش به مواد مخدر و .... بروز می دهند که ربطی به گرایش گروهی و امثالهم ندارد . جمهوری اسلامی باید بداند که مشکلات اجتماعی را باید با روشهای علمی و مردمی حل و فصل نماید تا هر جوانی یک بمب گذار و یک خرابکار و یا یک معتاد بوجود نیاید تا این روشهای عقب مانده وجود دارد آن مسائل هم وجود خواهند داشت . گریزی نیست .</p>