ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: الباب تقریباً از دست داعش خارج شده است

ارتش ترکیه می‌گوید مقاومت نیروهای داعش در شهر الباب در هم شکسته شده است. ترکیه قصد دارد پس از تصرف الباب به رقه نیز حمله کند.

ارتش ترکیه روز جمعه ۱۷ فوریه / ۲۹ بهمن اعلام کرد که در حال به دست گرفتن کنترل کامل شهر الباب در شمال غرب سوریه است.

نیروهای ارتش ترکیه در خاک سوریه ـ عکس از آرشیو

تصرف الباب به ترکیه این امکان را می‌دهد که نفوذ خود را در شمال سوریه تقویت کند.

به گزارش رویترز، ارتش ترکیه در بیانیه‌ای گفت: «عملیات ارتش به‌منظور در دست گرفتن کنترل کامل منطقه الباب به مرحله پایانی خود رسیده و مقاومت‌ گروه تروریستی داعش به‌شکل وسیعی در هم شکسته است.»

دخالت نظامی ترکیه در خاک سوریه در ماه اوت ۲۰۱۶ و با نام عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه آغاز شد. هدف از این عملیات از بین بردن تهدیدات گروه «دولت اسلامی» (داعش) در مرزهای ترکیه و همزمان عقب راندن نیروهای ‌شبه‌نظامیان کرد «یگان‌های مدافع خلق» (YPG) در شمال سوریه است.

ارتش سوریه در پیشروی خود در این عملیات از کمک شورشیان ارتش آزاد سوریه (ASL) بهره می‌برد.

الباب در ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه قرار دارد و آخرین سنگر داعش در استان حلب است. مقامات ترکیه می‌گویند پس از الباب هدف بعدی رقه، مقر اصلی داعش در سوریه خواهد بود.

به‌گفته آنکارا از این دو شهر عملیات مرگبار تروریستی ماه‌های اخیر در ترکیه برنامه‌ریزی شد، به‌ویژه حمله تروریستی به یک کلوب شبانه استانبول در جشن شب سال نو میلادی که ۳۹ کشته بر جای گذاشت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در این هفته ابراز امیدواری کرد که ترک‌ها بتوانند در عملیات نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا برای تصرف رقه و منبج شرکت کنند.

شهر منبج در شمال استان حلب و در مرز جنوبی ترکیه واقع است و جاده‌های اطراف آن پایگاه اصلی داعش و گذرگاه اصلی داعش به رقه به شمار می‌آید. کنترل این شهر در سال ۲۰۱۴ به دست داعش افتاد.

در ماه اوت ۲۰۱۶ (مردادماه سال جاری) نیروهای دمکراتیک سوریه متشکل از نیروهای کرد، آشوری و عرب اعلام کردند که نیروهای داعش را به طور کامل از شهر منبج سوریه بیرون راندند و کنترل کامل این شهر را به دست گرفتند.

در مورد رقه نیز پیش از این نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا در بازپس‌گیری این شهر شرکت داشتند. رقه همچنان در دست داعش است.

اردوغان ۱۲ فوریه / ۲۴ بهمن نیز گفته بود هدف نهایی، پاکسازی منطقه‌ای به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع است.

ترکیه خواهان ایجاد یک «منطقه امن» برای غیرنظامیان در شمال غرب سوریه است؛ منطقه‌ای که نیروهای کرد یگان‌های مدافع خلق و داعش در آن حضور نداشته باشند. ترکیه می‌گوید این «منطقه‌ امن» نیازمند ایجاد یک ناحیه پرواز ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.