ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در ترکیه دست‌کم ۱۸ کشته و زخمی برجای گذاشت

بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در مجتمع مسکونی قضات و دادستان‌های «ویرانشهر»، یک کودک سه‌ساله کشته و دست‌کم ۱۷ تن دیگر زخمی شدند. هنوز کسی مسئولیت این انفجار را نپذیرفته.

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در استان مرزی شانلی‌اورفا ۱۸ کشته و زخمی برجای گذاشت.

انفجار در مجتمع مسکونی قضات و دادستان‌ها رخ داد - منبع: توئیتر

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یک خودروی بمب‌گذاری‌شده جمعه‌ شب، ۱۷ فوریه در باغچه یک مجتمع مسکونی قضات و دادستان‌ها در ویرانشهر منفجر شد و بر اثر آن یک کودک کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند. برخی رسانه‌های محلی آمار مجروحان را ۲۰ تن اعلام کرده‌اند و کودک کشته‌شده را نیز کودکی سه‌ساله معرفی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، یک مرد ناشناس ۱۸ تا ۲۰ ساله خودروی مملوء از مواد منفجره را جمعه شب بیرون مجتمع پارک کرده بود.

شهر ویرانشهر در استان شانلی‌اورفا، در مرز با سوریه قرار دارد. اقلیت‌های قومیتی عرب و کرد و آشوری در این منطقه زندگی می‌کنند و ساکنان ویرانشهر را نیز همین اقلیت‌های قومیتی تشکیل می‌دهند.

بمب‌های این خودرو از راه دور منفجر شدند. مجتمع مسکونی نیز بر اثر این انفجار به شدت آسیب دیده‌است. بسیاری شیشه‌ پنجره‌های ساختمان‌های مجاور نیز بر اثر شدت این انفجار شکستند.

وزارت دادگستری ترکیه این انفجار را حمله‌ای تروریستی معرفی کرده‌است. هنوز کسی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. اما هدف قراردادن مجتمع مسکونی قضات و دادستان‌ها باعث شده تا شباهت‌هایی بین این بمب‌گذاری با بمب‌گذاری‌های گروه کردی «شاهین‌های آزادی کردستان» برقرار شود. این گروه پیشتر پلیس و نیروهای امنیتی را در استانبول و چند شهر دیگر ترکیه هدف قرار داده بود. شاهین‌های آزادی کردستان گروهی است که به خاطر مخالفت با ایده «کنفدرالیسم دموکراتیک» از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) جدا شد.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) نیز تا کنون چندین بار دست به بمب‌گذاری در ترکیه زده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.