ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری خطاب به دادستان تهران: حصر تصمیم ملی نیست

علی مطهری در نامه‌ای به جعفری دولت‌آبادی، سخنان دادستان تهران علیه مخالفان حصر را ناقض آزادی بیان دانست و نوشت که به جای توجیه‌کردن، «عدالت را اجرا کنید.»

علی مطهری در اعتراض به سخنان دادستان تهران درباره مسئله حصر در نامه‌ای خطاب به او خواهان اجرای عدالت شد.

علی مطهری، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، شنبه ۳۰ بهمن‌ماه در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نسبت به سخنان او درباره حصر اعتراض کرد.

دادستان تهران یکشنبه، ۲۴ بهمن گفته بود که حصر خانگی چهره‌های کلیدی جنبش سبز یک «تصمیم ملی» است و سخنان مخالفان و منتقدان آن «فاقد مبنا» است. میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، از چهره‌های شاخص معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حصر به سر می‌برند.

علی مطهری در نامه خود به جعفری دولت‌آبادی نوشت که حصر یک تصمیم ملی نیست، زیرا با رأی مستقیم مردم یا نمایندگان مجلس اجرا نشده است. او حصر را بر خلاف اصول ۳۲ تا ۳۷ قانون اساسی توصیف کرد، زیرا بدون حکم قضایی صورت گرفته‌است.

مطهری در نامه خود همچنین سخنان دادستان تهران علیه مخالفان حصر را ناقض آزادی بیان دانست و نوشت که به جای توجیه‌کردن، «عدالت را اجرا کنید.»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • jero

    لطفا این نظر رو حذف نکنید میخوام تو کل ایران در مورد این نظر حرف بزنند مردم برای اصلاح قانون اساسی و توازن قوا بین مردم و حکومت و دولت راهی ویژه وجود دارد اگر مشکلی در این طرح وجود دارد بیان کنید ۱ – اداره و کنترل ارتش ایران توسط مردم و شورای مردمی ۲ – اداره و کنترل پلیس ایران توسط دولت منخب مردم ۳ – سپاه هم که معلومه به کی میرسه ۴ – ایجاد ستادهای مردمی در هر وزارتخانه و موسسه و نهاد و سازمان و شورای حکومتی و دولتی و خصوصی ۵ – انتخاب رییس سازمان بازرسی کل کشور و استان ها توسط مردم ۶ – ایجاد مجلس ملی مردمی ۷ – مجلس حکومتی ۸ – مجلس دولتی با این اصلاحات توازن قوا ایجاد میشه و دیگه حکومت نمیتونه حق مارو بخوره و میتونیم مبارزه کنیم هر کسی مردم مارو بکشه با ارتشمون میتونیم بگیریمش و عدالت رو اجرا کنیم بدون حذف ولایت فقیه میتونیم قدرت رو در دست بگیریم و اجازه ندیم زور بگن و اگر نمایندگان مجلس نمایندگان ما هستن باید این قوانین به حق رو تصویب بکنند و مردم برای تصویب این قوانین تظاهرات گسترده ای انجام بدند از کشوری مانند رومانی یاد بگیرید که دست نمیکشند و خسته نمیشوند یا از مردم کشورهای دیگر یاد بگیرید که میجنگند و خسته نمیشوند ما که رسانه ای در اختیارمون نیست پس لطفا حذف نکنید