ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی مانع تجمع کارگران پلی‌اکریل شدند

حدود ۲۰۰۰ کارگر پلی اکریل اصفهان در آستانه اخراج قرار دارند. این کارگران خواستار ادامه فعالیت کارخانه و دریافت دستمزد معوق خود هستند.

نیروهای امنیتی مانع برگزاری تجمع کارگران پلی‌ اکریل اصفهان شدند.

تجمع کارگران پلی اکریل در مقابل استانداری اصفهان- عکس: آرشیو

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، کارگران پلی‌اکریل اصفهان قرار بود که صبح شنبه ۳۰ بهمن در مقابل این مجتمع صنعتی تجمع کنند اما مداخله نیروی انتظامی مانع برگزاری این تجمع شد.

به گفته کارگران، مدیران شرکت به ۵۰۰ نفر از کارگران اعلام کرده‌اند که قرارداد آنها از ابتدای اسفند امسال به پایان می‌رسد.

اعتراض کارگران پلی‌اکریل به تعدیل نیروی انسانی و اخراج کارگران از چهارسال قبل آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

مدیران این شرکت چندی پیش به صورت رسمی اعلام کردند که تولید در چهار کارخانه زیرمجموعه این مجتمع صنعتی متوقف و این کارخانه‌ها ورشکست شده‌‌اند.

کارگران پلی اکریل صبح امروز در ادامه اعتراض‌های چند ماه گذشته خود تصمیم به برگزاری تجمع داشتند، اما مأموران انتظامی با استقرار در مسیر کارخانه، کارگران را بازگرداند.

برپایه این گزارش کارگران معترض در جاده منتهی به مجتمع صنعتی متفرق و  به وسیله اتوبوس‌‌هایی که جزء ناوگان سرویس کارکنان پلی‌اکریل محسوب می‌شود به محل کارخانه منتقل می‌شوند.

این کارگران از دولت و مسئولان استانی خواسته‌اند که با تخصیص اعتبارات مالی مناسب، جلوی تعطیلی کامل این مجتمع صنعتی را گرفته و سقوط امنیت اقتصادی و اجتماعی بیش از هزار خانوار جلوگیری کنند.

کارگران پلی اکریل گفته‌اند که به ۵۰۰ نفر آنها اعلام شده است که از ابتدای اسفند امسال برای بیمه بیکاری اقدام کنند. قرارداد ۱۲۰۰ کارگر دیگر نیز فروردین سال آینده به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: مجموعه گزارش‌های زمانه در باره کارگران پلی‌اکریل اصفهان 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    مردم و جوانان اهواز بر روی دیوارها شعارنویسی کرده‌اند. از جمله ”رهبر بی‌کفایت، عدالت، عدالت“. جوانان اهواز چندین مورد مزدوران بسیجی را گوشمالی داده‌اند. به گفته هموطنان اهوازی حکومت از شهرهای مختلف از جمله از استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیرو که ملیت لبنانی دارند، به اهواز آورده است. زیرا نیروهای محلی اهواز حاضر به رودررویی با مردم اهواز نیستند.