ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز کارزار انتخاباتی ضدمسلمان خیرت ویلدرس در هلند

خیرت ویلدرس در سخنان آغاز کارزار انتخاباتی خود وعده داد که ورود مهاجران مسلمان را به هلند ممنوع کند، تمام مسجدها را در این کشور ببندد و هلند را از اتحادیه اروپا بیرون بکشد.

خیرت ویلدرس کارزار انتخاباتی خود را با هدف مقابله با «تفاله‌های مراکشی» به راه انداخت.

ویلدرس در کنار لو پن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی در فرانسه

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، خرت ویلدرس، سیاست‌مدار راست‌گرای افراطی هلند که ضد اسلام است، با وعده مقابله با «تفاله‌های مراکشی» کارزار انتخاباتی خود را شنبه ۱۸ فوریه آغاز کرد.

او که در روتردام، اصلی‌ترین پایگاه طرفداران خود سخن می‌گفت، از شهروندان هلند خواست تا برای «بازپس‌گرفتن» کشورشان به او رأی بدهند. مأموران پلیس و نیروهای امنیتی بسیار زیادی برای محافظت از گردهمایی هواداران او حضور داشتند.

ویلدرس یک سیاستمدار ضدمسلمان در جبهه راست افراطی است که با انتشار فیلم «فتنه» علیه اسلام جنجال به پا کرد. رهبر حزب «برای آزادی» هلند پس از قتل کارگردان هلندی، تئو ون‌گوک در آمستردام در ۲۰۰۴ از سوی یک اسلام‌گرای مراکشی تحت مراقبت‌های پلیسی و به‌صورت مخفی زندگی کرده‌است. او تا کنون بارها به ایراد سخنان نفرت‌پراکن و نژادپرستانه متهم شده‌است.

خیرت ویلدرس در سخنان آغاز کارزار انتخاباتی خود وعده داد که ورود مهاجران مسلمان را به هلند ممنوع کند، تمام مسجدها را در این کشور ببندد و هلند را از اتحادیه اروپا بیرون بکشد.

او که در جمع خبرنگاران با زبان انگلیسی سخن می‌گفت، لفظ «تفاله» را در اشاره به بخشی از مهاجران مراکشی به کار برد و گفت که «همه جوان‌های مراکشی تفاله نیستند، اما تعداد زیادی از آنها در هلند تفاله اند و خیابان‌ها را ناامن می‌کنند.» همین چند ماه پیش دادگاهی در هلند برای رسیدگی به شکایت از ویلدرس برپا شد. ویلدرس متهم به اظهارات تبعیض‌آمیز و تحریک به نفرت علیه مراکشی‌های ساکن هلند شده است.

او به علاوه وعده داد که سن بازنشستگی را بار دیگر به ۶۵ سال کاهش خواهد داد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حزب برای آزادی اکنون ۱۷ درصد آراء را از آن خود می‌کند که کمی بیشتر از حزب لیبرال‌ها است. مارک روته، نخست‌وزیر کنونی رهبر حزب لیبرال‌ها است. او برای مقابله با ویلدرس وعده کاهش مهاجرت داده و گفته که هر کس فرهنگ هلند را نمی‌پسندد، باید از این کشور خارج شود.

وزارت امور اجتماعی هلند پنج‌شنبه هفته گذشته پژوهشی را منتشر کرد که نشان می‌داد حدود ۴۰ درصد از ترک‌تباران و مراکشی‌تباران ساکن هلند احساس می‌کنند که به این کشور تعلق ندارند یا در آن پذیرفته نشده‌اند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bahram

    این یکی رو خوب گفته. مراکشی ها واقعا گند قضیه رو دراوردند در اروپا. البته فقط اونها تنها نیستند. کشورهای شمال آفریقا یه بخش وسیعی از مهاجرینشون حتی دانشجویان که میان اروپا برای تحصیل, عقاید خطرناکی دارند. البته مقابله کردن با این ها کار خیلی سختی خواهد بود.

  • ﻣﺤﻤﺪ

    اﻭ ﺧﻂﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﺭا ﺧﻮﺏ ﺣﺲ ﻛﺮﺩﻩ اﻣﺎ ﺭاﻩ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﺭا ﻧﻤﻲ ﺩاﻧﺪ