ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی زمینی سپاه: برخورد سخت با مخالفان ادامه دارد

«امنیت مناطق مرزی» ایران به سپاه پاسداران واگذار شده و سپاه به بهانه محرومیت‌زدایی، نیروهای بومی را برای منافع خود سازماندهی کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران می‌گوید که امنیت مناطق مرزی به این نهاد واگذار شده و «برخورد سخت» با مخالفان نظام جمهوری اسلامی ادامه دارد. او از تداوم حضور نظامی ایران در عراق و سوریه هم خبر داد.

محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران

به گزارش خبرگزاری‌های ایران محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران شنبه ۳۰ بهمن از آغاز مبارزه مسلحانه برخی از گروه‌های مخالف با جمهوری اسلامی خبر داد.

او بدون نام بردن از حزب و جریان مشخصی گفت که برخی از گروه‌های مخالف نظام «بار دیگر وارد فاز مسلحانه شده‌اند».

پاکپور مدعی شد که «گروه‌های ضد انقلابی توسط سازمان‌های فرامنطقه‌ای و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس دوباره اعلام کردند که وارد فاز نظامی شده‌اند».

به گفته فرمانده نیروی سپاه پاسداران ایران، درگیری نظامی این گروه‌ها با جمهوری اسلامی از ابتدای امسال آغاز شده و ادامه دارد.

فروردین امسال حزب دموکرات کردستان ایران اعلام کرد که باردیگر مبارزه مسلحانه با جمهوری اسلامی را از سر می‌گیرد. در نخستین درگیری نیروهای این حزب با سپاه پاسداران ۱۲ تن از اعضای حزب دموکرات کردستان کشته شدند.

درگیری سپاه پاسداران با افراد مسلح وابسته به حزب دموکرات کردستان ایران به کشته شدن چندین تن از نیروهای دو طرف انجامید.

رسانه‌های نزدیک به حزب دموکرات کردستان ایران تابستان امسال گزارش کردند که سپاه پاسداران برای آنچه که «پاکسازی منطقه» اعلام کرد، یک روستا را در مهاباد هدف خمپاره قرار داده است.

منابع خبری نزدیک به احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی ایران ۱۹ بهمن گزارش کردند که انور امینی، فرمانده نیروی زمینی و معاون نظامی اطلاعات سپاه پاسداران ارومیه به دست مخالفان کشته شده است. مسئولیت حمله به این مقام نظامی را یک گروه به نام «پرچم سرخ» برعهده گرفته است.

پاکپور  گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی را به برخورد شدیدتر تهدید کرد و گفت:«برخورد سخت با این اقدامات ادامه خواهد داشت».

بیشتر بخوانید: درگیری مجدد سپاه پاسداران با حزب دمکرات کردستان

درگیری شدید در سال ۹۰

پاکپور همچنین با تائید درگیری جمهوری اسلامی با برخی از احزاب مخالف در مناطق شمال و شمال‌غرب ایران گفت که در سال ۹۰ درگیری‌های شدیدی در این منطقه شکل گرفت.

او مدعی شد که سپاه طی این درگیری‌ها توانست «ارتفاعات زیادی را از این گروه‌ها پس بگیرد».

پیشتر رسانه‌های نزدیک به احزاب مستقر در اقلیم کردستان از حمله نظامی جمهوری اسلامی ایران به برخی از مناطق اقلیم کردستان خبر داده بودند. مسئولان اقلیم کردستان این اخبار را تکذیب کرده و گفته بودند که به نیروهای مخالف جمهوری اسلامی اجازه فعالیت نظامی علیه ایران را در خاک اقلیم نخواهند داد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران همچنین از واگذاری تأمین امنیت مرزهای جنوب شرقی به این نهاد خبر داد. او گفت که سپاه برای تأمین امنیت اقدام به سازماندهی نیروهای بومی کرده است.

به گفته پاکپور ۷۰ درصد نیروهای امنیتی مستقر در جنوب شرق ایران بومی هستند.

پیش از این فرمانده سپاه پاسداران سیستان و بلوچستان از سازماندهی و مسلح کردن «طایفه‌های وفادار به جمهوری اسلامی» در این استان به منظور آنچه که «برخورد با اشرار» خوانده، خبر داده بود.

اقدامات سپاه پاسداران در بلوچستان با اعتراض برخی از روحانیان اهل سنت، فعالان حقوق اقلیت‌ها و حتی مقام‌های دولتی و قضائی همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: سوءاستفاده سپاه از فقر در سیستان و بلوچستان

رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان یک سال قبل گفته بود که مسلح کردن طوایف محلی آمار درگیری و قتل در این استان را افزایش داده است.

مسلح کردن نیروهای همسو با جمهوری اسلامی ایران در بلوچستان بخشی از طرحی است که با عنوان «شهید شوشتری» اجرا می‌شود؛ شوشتری فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه که در بلوچستان کشته شد.

فعالان سیستان و بلوچستان می‌گویند که سپاه پاسداران با سوء استفاده از فقر ساکنان این منطقه، از آن‌ها در راستای اهداف خود استفاده می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران هم به صورت تلویحی فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی سپاه پاسداران در این منطقه را مرتبط با مسئله امنیت ملی دانست و گفت: این اقدامات برای تأمین امنیت از جنوب شرقی ایران آغاز شد.

علاوه بر سپاه پاسداران و بسیج سازندگی، بنیاد برکت و آستان قدس رضوی نیز طی دو سال گذشته فعالیت خود را در بلوچستان و برخی دیگر از مناطق مرزی ایران افزایش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: دولت «توسعه مناطق مرزی» را به سپاه واگذار کرد

حضور در سوریه و عراق ادامه دارد

پاکپور در بخش دیگری از این نشست خبری حضور نیروهای نظامی ایران در «برخی از کشورهای همسایه» را تائید کرد و گفت که «این کمک‌ها مستشاری است و ادامه دارد».

او در باره حضور نظامی ایران در عراق مدعی شد که «در شمال عراق تا سردشت با عناصر غیردولتی عراق طرف هستیم و حاکمیتی از سوی دولت عراق در این مناطق وجود ندارد».

این مقام نظامی حضور ایران در این مناطق را «اقدام امنیتی و اطلاعاتی» عنوان و تائید کرد که بخشی از نیروهای نظامی ایران در کشورهایی که به گفته او «محور مقاومت» هستند، «وارد درگیری نظامی زمینی شده‌اند».

مقام‌های نظامی ایران در حالی حضور نظامی در عراق و سوریه را مستشاری می‌خوانند که گزارش‌های متعددی از کشته شدن فرماندهان ارشد سپاه و نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.