ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت استاد نمونه دانشگاه زابل به شلاق و زندان

استادان دانشگاه زابل تا کنون چندین بار نسبت به تخلف علمی، قطع حقوق معترضان، پرونده‌سازی و ... اعتراض کرده‌اند، اما این اعتراض‌ها از سوی مسئولان دولت اعتدال بی‌پاسخ باقی مانده‌است.

استاد نمونه دانشگاه زابل به دلیل اعتراض به وضعیت دانشگاه در کانال تلگرامی به زندان و شلاق محکوم شد.

بهلولی، رئیس دانشگاه زابل در مرکز تصویر، در نخستین روز کاری‌اش

به گزارش روزنامه «وقایع اتفاقیه»، یک عضو هیأت علمی دانشگاه زابل به دلیل اعتراض به وضعیت این دانشگاه و شیوه مدیریت آن به چهار سال زندان و ۷۵ ضربه شلاق محکوم شده‌است. این استاد دانشگاه که نامی از او برده نشده، پیشتر به عنوان استاد نمونه دانشگاه زابل انتخاب شده بود.

استادان دانشگاه زابل تا کنون چندین بار نسبت به وضعیت اداری و علمی این دانشگاه اعتراض کرده‌اند، اما تمام این اعتراض‌ها از سوی مسئولان دولت حسن روحانی بی‌پاسخ باقی مانده‌است. از جمله مشکلاتی که استادان نسبت به آن اعتراض کرده‌اند، می‌توان به سرقت و تخلف علمی، افت رتبه علمی دانشگاه از ۱۰۳ کشوری به ۱۲۷ کشوری، ارتقای افراد بدون سابقه در دانشگاه، جمع‌آوری اجباری امضا از کارکنان در حمایت از رئیس دانشگاه، تهدید و ارعاب، قطع حقوق معترضان، و پرونده‌سازی برای دانشجویان اشاره کرد.

اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل دو نامه اعتراضی برای رفع مشکلات نوشتند اما هر دو نامه بی‌پاسخ ماند. آنها مشکلات دانشگاه را به سوء مدیریت موسی بهلولی، رئیس دانشگاه که از سوی وزیر علوم منصوب شد، مرتبط می‌دانند و این انتخاب را در نامه خود به محمد فرهادی، وزیر علوم «با رنگ و بوی جناحی» تعبیر کرده‌اند.

اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل در نامه خود همچنین به دو مورد تخلف علمی در مقالات منتشرشده از سوی موسی بهلولی، ریاست این دانشگاه اشاره کرده‌اند که نام مؤلفان سرشناس‌تری همچون فرهادی را به‌شکل کاذب در کنار نام خود به عنوان مؤلف مشترک آورده است.

هر دو نامه از سوی وزیر علوم و دیگر مسئولان دولت روحانی بی‌پاسخ ماند.

موسی بهلولی، رئیس دانشگاه زابل که منتصب وزیر علوم دولت یازدهم است، تمام این مشکلات را رد کرده و به روزنامه وقایع اتفاقیه گفته است که تمام ادعاهای مطرح‌شده در نامه «چرت» هستند.

کانال تلگرامی و مجازات زندان و شلاق

با بی‌پاسخ ماندن نامه‌های اعتراضی اعضای هیأت علمی دانشگاه زابل که بنا به قانون باید خود قادر به انتخاب رئیس دانشگاه به صورت دموکراتیک می‌بودند، این استادان معترض یک کانال تلگرامی با نام «دیده‌بان شفافیت» برای طرح اعتراض‌ها و نقدها نسبت به ریاست دانشگاه به راه انداختند.

این کانال تلگرامی خشم مدیریت دانشگاه را برانگیخت و معاونان آموزشی، اداری‌ـ‌مالی، حقوقی و برخی دیگر از کادر اداری دانشگاه از استاد نمونه دانشگاه زابل به دلیل راه‌اندازی «دیده‌بان شفافیت» در تلگرام شکایت کردند.

این استاد نمونه به اتهام توهین، افترا، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به چهار سال زندان و ۷۵ ضربه شلاق محکوم شد. بهلولی، رئیس دانشگاه این حکم را بی‌ارتباط به مسائل دانشگاه دانسته و آن را شکایتی «کاملاً شخصی» تعبیر کرده‌است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.