ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش عراق در راه غرب موصل

حیدر العبادی آغاز عملیات بازپس‌گیری غرب موصل را اعلام کرد. او از نیروهای عراقی خواست تا حین نبرد «به حقوق بشر احترام بگذارند». هم‌اکنون ۶۵۰ هزار غیرنظامی در غرب موصل زندگی می‌کنند.

با آغاز رسمی عملیات زمینی بازپس‌گیری غرب موصل از گروه داعش، ارتش عراق به سمت این منطقه هجوم برد.

یک شبه‌نظامی شیعه در حال آماده‌کردن غذا برای سربازان در غرب موصل - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ارتش عراق یکشنبه اول اسفند/۱۹ فوریه توانست از سمت جنوب موصل به سوی غرب این شهر پیشروی کند و چندین روستا را از داعش بازپس بگیرد. غرب موصل هنوز تحت کنترل این گروه قرار دارد.

نبرد برای بازپس‌گیری موصل از دست داعش که در آن ۱۰۰ هزار نفر از سربازان عراقی، نیروهای کرد و شبه‌نظامیان شیعه شرکت دارند از ۱۷ اکتبر سال گذشته آغاز شد.

این شهر از ژوئن ۲۰۱۴ در کنترل داعش است، اما نیروهای عراقی توانسته‌اند شرق آن را از کنترل این گروه خارج کنند. از اواسط ژانویه امسال دور جدید نبرد موصل با حمله‌های هوایی به غرب آن آغاز شد.

پیش از حرکت یگان‌های پیاده ارتش عراق به سمت غرب موصل، یکشنبه صبح حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق آغاز رسمی عملیات زمینی را اعلام کرد. او از نیروهای عراقی خواست تا حین نبرد «به حقوق بشر احترام بگذارند».

یگان‌های شبه‌نظامیان شیعی حشدالشعبی نیز در غرب موصل مستقر شده‌اند و در آماده‌سازی برای نبرد موصل شرکت داشتند.

نیروهای داعش در غرب موصل تحت محاصره قرار دارند. بر اساس تخمین‌ها، ۶۵۰ هزار تن از غیرنظامیان نیز در این منطقه تحت کنترل دولت اسلامی زندگی می‌کنند.

استفن تاون‌سند، ژنرال آمریکایی که فرماندهی نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز رسمی عملیات زمینی ارتش عراق نوشت که «[بازپس‌گیری] موصل برای هر ارتشی در جهان یک نبرد سخت خواهد بود.»

هواپیماهای عراقی شنبه ۱۸ فوریه/۳۰ بهمن میلیون‌ها اعلامیه بر فراز غرب موصل ریختند. در این اعلامیه‌ها به ساکنان هشدار داده شده‌ بود که جنگ به زودی فرا خواهد رسید.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.