ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۷۰ درصد کودکان خیابانی تهران تابعیت غیرایرانی دارند

از بین ۲۹ متکدی زیر ۱۵ سال که تا کنون جمع‌آوری شده‌اند، تنها پنج‌تن تابعیت ایرانی دارند. شهرداری تهران نیز به وظیفه‌اش برای تأمین و تجهیز مکان نگهداری از کودکان خیابانی نمی‌پردازد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ایران گفت که از میان دو هزار و ۶۰۰ کودک خیابانی شناسایی‌شده در تهران تنها ۳۰ درصد آنها تابعیت ایرانی دارند.

کودکان خیابانی تهران اغلب غیرایرانی یا غیرتهرانی هستند

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که سازمان بهزیستی از بهمن‌ماه گذشته طرح ساماندهی کودکان خیابانی را آغاز کرده و تا کنون توانسته دو هزار و ۶۰۰ کودک خیابانی را شناسایی کند. او گفت که از این تعداد، ۷۰ درصد تابعیت غیرایرانی دارند و در میان ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز اکثریت کودکان خیابانی تهرانی نیستند و از شهرهای دیگر به پایتخت مهاجرت کرده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش‌های دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، بین «یک تا دو میلیون کودک خیابانی» در ایران وجود دارند.

مسعودی فرید همچنین از طرح جمع‌آوری متکدیان زیر ۱۵ سال در تهران خبر داد و گفت که تا کنون ۲۹ کودک در این طرح شناسایی شده‌اند که تنها پنج تن از آنها ایرانی و ۲۴ تن دیگر از اتباع غیرایرانی هستند. او تأکید کرد که تمام این کودکان، فارغ از ملیت‌شان در سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

انتقاد از بی‌توجهی شهردار تهران

معاون امور اجتماعی بهزیستی با انتقاد از شهرداری تهران گفت که شهرداری طبق قانون موظف است تا به تأمین و تجهیز مکان نگهداری از کودکان خیابانی بپردازد، اما در دو سال گذشته و علی‌رغم نامه‌نگاری‌های متعدد بهزیستی با شهرداری تهران، این نهاد از انجام وظایف قانونی خود سرباز زده‌است.

قدیمی: وضع کودکان کار «اسف‌بار» است

مسعودی فرید گفت که تنها حدود ۲۰ سال پیش شهردار وقت تهران «یکی، دو مکان» برای نگهداری کودکان خیابانی در اختیار بهزیستی قرار داده و این موضوع هرگز تکرار نشده است.

او تأکید کرد که در این زمینه با محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز شخصاً مکاتبه شده، اما او هیچ پاسخی نداده‌است.

او همزمان به نقش وزارت بهداشت برای درمان کودکان و وزارت آموزش و پرورش برای پرداختن به مسائل آموزشی آنها اشاره کرد و گفت که وزارت کشور نیز در مورد کودکان دارای تابعیت غیرایرانی مسئولیت برعهده دارد. به گفته او، این وزارت‌خانه‌ها نیز در انجام نقش خود کوتاهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ایرانی

    بسیار عالی! پس مشکل کلاً حل شد! این کودکان کار و خیابانی اصلاً ایرانی نیستند و استکبار جهانی برای خدشه دار کردن چهره رژیم ولایت معاش، این کودکان را به ایران فرستاده است. یکی به این گمشده ها در کوچه علی چپ بفهماند که این کودکان در جنوب کشور و جنوب شرقی و برخی نقاط دیگر کشور بدنیا آمده اند که پدر و مادران آنها نیز شناسنامه ندارند، و چون احتمالاً سنی مذهب هم هستند، هیچ تلاشی برای شناسنامه دار کردن این قشر از مردم ایران نمی شود. البته این مورد و موارد دیگر همچون ریزگردها در خوزستان به سادگی قابل حل هستند، ولی چون رژیم در بحران قابلیت دوام و تنفس دارد دلیلی برای حل این مشکلات نمی بیند.

  • ali

    بر اساس آخرین گزارش‌های دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، بین «یک تا دو میلیون کودک خیابانی» در ایران وجود دارند.؟؟؟؟؟؟ منبع چنین آمار عجیبی در کجاست؟؟؟؟

  • faryad

    تنها ۳۰ درصد آنها تابعیت ایرانی دارند.!!!

  • هه هه

    آخه مگه چیزی هم هست که مسولین در اون کوتاهی نکرده باشن. ؟