ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۰ کشته و زخمی در بمب‌گذاری انتحاری در پایتخت سومالی

انفجار انتحاری خودروی بمب‌گذاری‌شده در بازاری در موگادیشو به الشباب نسبت داده می‌شود. این انفجار تنها چند روز پس از انتخاب رئیس‌جمهوری جدید این کشور رخ می‌دهد.

در یک بمب‌گذاری انتحاری در سومالی بیش از ۴۰ تن کشته و زخمی شدند.

انفجار در پایتخت سومالی رخ داد

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، یکشنبه ۱۹ فوریه بر اثر انفجار انتحاری یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در موگادیشو، پایتخت سومالی دست‌کم ۱۸ تن کشته و ۲۵ تن زخمی شدند. این انفجار تنها چند روز پس از انتخاب رئیس‌جمهوری این کشور رخ می‌دهد.

مقام‌های سومالی این حمله را به گروه الشباب نسبت می‌دهند، اگرچه این گروه هنوز مسئولیت انفجار را نپذیرفته است.

الشباب (با نام کامل حرکه الشباب المجاهدین) به عنوان یک گروه اسلام‌گرای افراطی که از سال ۲۰۱۲ با «القاعده» نیز بیعت کرده‌، سال‌ها است در سومالی دست به حملات تروریستی می‌زند.

در ماه‌های اخیر، صلح‌بانان اتحادیه آفریقا در عملیات نظامی علیه الشباب توانستند تا بخش‌های زیادی از قلمروهای تحت کنترل این گروه را بازپس بگیرند و به دولت سومالی بازگردانند. با این حال، از شدت حملات تروریستی مهلک الشباب در سومالی هنوز کاسته نشده است.

یک شاهد عینی به رویترز گفت که در بمب‌گذاری امروز، خودرویی به یک بازار در موگادیشو وارد شده و بلافاصله منفجر شده است. شدت انفجار به حدی بوده که بازار هدف‌ قرارگرفته کاملاً تخریب شده‌است.

در ماهی که گذشت، مردم سومالی محمد عبداللهی محمد، مشهور به «فارماجو» را به عنوان رئیس‌جمهوری جدید خود انتخاب کردند. او دارای تابعیت دوگانه آمریکا- سومالی است و پیش از این نخست‌وزیر بوده‌است.

الشباب هنوز تهدید اصلی برای دولت سومالی محسوب می‌شود. تخمین زده می‌شد که این گروه در سال ۲۰۱۴ بین هفت تا ۹ هزار پیکارجوی مسلح در اختیار داشت. با این حال، اکنون الشباب تنها چند منطقه معدود روستایی را در کنترل خود دارد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.