ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو سناتور آمریکایی: به زودی در کنگره تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع می‌شود

تحریم برنامه موشکی ایران در دستور کار جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قرار گرفته. ابعاد تحریم‌ها اما از تحریم‌های برنامه هسته‌ای ایران فراتر نمی‌رود.

جمهوریخواهان قصد دارند در کنگره آمریکا قوانینی را برای تحریم برنامه موشکی ایران تصویب کنند. در کنفرانس امنیتی مونیخ که روز گذشته به پایان رسید، لینزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه در سخنانی ایران را متهم کرد که با برنامه موشکی‌اش ثبات خاورمیانه را به هم می‌زند.

احتمال تحریم‌های تازه علیه ایران، این بار به خاطر برنامه موشکی‌اش

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که لینزی گراهام در سخنرانی‌اش در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به برنامه موشکی ایران گفته است: « وقتش رسیده که کنگره آمریکا به کارهایی که ایران خارج از برنامه هسته‌ایش انجام می‌دهد رسیدگی کند.»

به گفته این سناتور جمهوری‌خواه، او و سایر همکارانش در حزب جمهوری‌خواه، خواهان اقداماتی‌اند که ایران را وادار به پذیرش مسئولیت درباره برنامه موشکی‌اش کند.

اواخر ژانویه سال جاری کاخ سفید اعلام کرد که ایران در حوالی سمنان یک موشک میان‌برد بالستیک را آزمایش کرده است. سپس آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواست که برای بررسی این موضوع جلسه فوری تشکیل دهد. این جلسه تشکیل شد و بررسی برنامه موشکی ایران به کمیته‌های سازمان ملل ارجاع شد. پس از این رویدادها حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آزمایش موشکی ایران را تأیید کرد و گفت این آزمایش «موفقیت‌آمیز» بوده است.

حسین دهقان گفت این اقدام هیچ مغایرتی نه با برجام و نه با قطعنامه‌های سازمان ملل دارد و «هیچ اراده‌ای نمی‌تواند» تصمیم ایران برای پیشبرد چنین آزمایش‌هایی را تحت تأثیر قرار دهد.

لینزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه درباره نقش‌آفرینی ایران در خاورمیانه گفت: «ایران از هر نظر بازیگر بدی‌ست در منطقه. می‌گویم اگر می‌خواهید جور دیگری با شما تا کنیم، موشک نسازید و با بی‌توجهی به قطع‌نامه سازمان ملل موشک پرتاب نکنید. وقتی روی موشک می‌نویسید "مرگ بر اسرائیل" این نوشته حامل پیامی‌ست.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پاسخ به احتمال تحریم‌های تازه علیه ایران در کنفرانس مونیخ گفته بود:«ایران به تهدید پاسخ خوبی نمی‌دهد. ما به حرف زور، پاسخ خوبی نمی‌دهیم. ما به تحریم پاسخ خوبی نمی‌دهیم. اما به احترام متقابل پاسخ خیلی خوبی می‌دهیم.»

جیمز جونس، فرمانده ناتو در اروپا و مشاور امنیت ملی در دوران ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرده که تحریم‌ها اثرگذارند.

سناتور کریستوفر مورفی که به حزب دموکرات تعلق دارد اطمینان داده که تحریم‌های تازه علیه ایران اگر در کنگره به تصویب برسند از تحریم‌های اقتصادی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران فراتر نمی‌روند.

به گزارش رویترز، مورفی گفته است این موضوع را به بحث می‌گذاریم که پاسخ مناسب به برنامه موشکی ایران چیست.

به گفته مورفی، ایالات متحده آمریکا باید تصمیم بگیرد که تا چه حد می‌خواهد در خاورمیانه اثرگذار باشد.

او گفته است ما باید بدانیم که در جنگ نیابتی بین ایران  عربستان جانب کدام کشور را باید بگیریم.

وزارت دارایی آمریکا روز جمعه ۳ فوریه  بر روی سایت اینترنتی خود اعلام کرد که ۱۳ فرد و ۱۲ شرکت و مؤسسه که با برنامه موشکی ایران در ارتباط بودند مورد تحریم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • k

    تروریست هایی با کراوات