ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشتازی کاندیدای چپ‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور

رافائل کورئا در اکوادور از قدرت کنار می‌کشد اما سیاست او ادامه می‌یابد. لنین مورِنو، معاون پیشین کورئا و نماینده حزب حاکم، پیروز قاطع دور اول انتخابات ریاست جمهوری اکوادور است.

در انتخابات ریاست جمهوری اکوادور که روز یکشنبه ۱۹ فوریه / یکم اسفند برگزار شد، لنین مورِنو، کاندیدای چپ‌ها در دور اول قاطعانه پیروز شد. انتخابات به احتمال قوی به دور دوم کشیده خواهد شد.

لنین مورِنو، کاندیدای چپ‌ها در دور اول انتخابات ریاست جمهوری اکوادور قاطعانه پیروز شد

کمیسیون انتخابات ملی اکوادور اعلام کرد که لنین مورنو، معاون سابق رئیس‌جمهوری و نماینده حزب حاکم با کسب ۳۸,۲۶ درصد آرا پیشتاز است. در رده دوم گیلرمو لاسو، بانکدار پیشین و نماینده راست‌ها قرار دارد که ۲۹,۸۶ درصد آرا را به‌دست آورده است.

برای پیروزی در دور نخست انتخابات، نماینده پیروز باید بیش از ۴۰ درصد آراء را کسب کند و همچنین ۱۰ درصد بیشتر از نفر دوم به‌دست آورد. بدین ترتیب امکان این‌که دور دوم در روز دوم آوریل برگزار شود زیاد است.

سینتیا ویتِری، تنها زن کاندیدای ریاست جمهوری از حزب سوسیال مسیحی اکوادور در جایگاه سوم قرار دارد و ۱۵,۴ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

در مجموع ۱۲,۸ میلیون نفر از مردم اکوادور واجد شرکت در انتخابات بودند. در اکوادور شرکت در انتخابات برای افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله اجباری است.

لنین مورِنو قصد دارد به سیاست‌های رافائل کورئا، رئیس جمهوری کنونی ادامه دهد. کورئا یک دهه در قدرت بود و دیگر نمی‌توانست رئیس جمهوری باشد.

گیلرمو لاسو کاندیدای جناح راست ضمن وعده تغییر سیاست و جذب سرمایه‌گذاری، قصد دارد به پناهندگی جولین آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس در سفارت اکوادور در لندن پایان دهد.

لنین مورِنو که در پی یک حادثه سرقت مسلحانه و مجروح شدن در آن بر روی صندلی چرخدار می‌نشیند پس از این پیروزی گفت مردم اکوادور به «انقلاب شهروندان» رأی دادند. او گفت به همین روند ادامه خواهد داد. مورنو که نویسنده چندین کتاب درباره طنز است در دوران کورئا معاون او بود و در سال ۲۰۱۳ به دلیل وضعیت جسمانی از سمت خود کنار کشید.

رافائل کورئا از سال ۱۸۳۰، سال بنیانگذاری اکوادور، بیش از هر رئیس جمهوری در این کشور حکومت کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.