ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با تلاش مردم محلی

تنها حیوانات بازمانده در باغ وحش موصل از مرگ نجات یافتند

یک شیر و یک خرس در باغ وحش کوچکی در شهر موصل عراق تنها حیواناتی بودند که حدود چهارماه پس از اشغال داعش و درگیری‌ها در این شهر به یاری مردم زنده ماندند.

یک شیر و یک خرس در باغ وحش کوچکی در شهر موصل عراق تنها حیواناتی بودند که حدود چهار ماه پس از اشغال داعش و درگیری‌ها در این شهر به یاری مردم زنده ماندند. باقی حیوانات یا فروخته شده، یا فرار کرده و یا از گرسنگی مرده‌اند.

به گفته گرداننده صفحه فیسبوک حقوق بشری «چشمان موصل»(Mosul Eye) ، که وقایع این شهر را گزارش می‌دهد، این باغ وحش در نوامبر سال گذشته توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) تصرف شده بود.

در ماه ژانویه نیروهای ویژه عراقی تمام مناطق بخش شرقی موصل را که در دست داعش بودند فتح کردند.

زمانی‌که اعضای داعش این پارک عمومی شهر را ترک کردند یک وبلاگ نویس که علیه داعش فعالیت می‌کند، موفق شده بود از این حیوانات رها شده در این باغ وحش عکس بگیرد تا دیگران را برای یاری فراخواند.

در پی آن، برخی از اهالی شهر گروهی تشکیل دادند که به این شیر و خرس کمک کنند. یکی از افراد محلی به خبرگزاری صدای آمریکا گفت: «یک پرنده فروش برای نجات شیر مجبور شد چند پرنده‌اش را قربانی کند. برخی نیز نان خود را به خرس دادند یا برایش برگ درختان را جمع‌آوری کردند.»

سازمان حقوق حیوانات کردستان نیز به نجات این دو حیوان شتافت. آنها برای آب و غذا دادن به این خرس و شیر از پنج ایستگاه بازرسی عبور ‌کردند.

مسئول صفحه «چشمان موصل» به خبرگزاری CNN گفت: «وقتی می‌آموزیم به فکر حیوانات باشیم، آنگاه به ارزش جان انسان نیز پی‌ می‌بریم. در این زندگی همه چیز به هم پیوسته است. هر بخشی از زندگی با ارزش است.»

اکنون شرق موصل از تصرف داعش خارج شده است، مردم در تلاش‌اند تا شهر را دوباره بازسازی کنند. به گزارش CNN سازمان‌های جوانان سخت می‌کوشند زیبایی از دست رفته شهر را نیز به آن بازگردانند. پس از به دست آوردن دوباره شهر از چنگ داعش، بسیاری از مردم ناچارند برای خود و خانواده‌شان آب و غذا تهیه کنند، در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که همه مردم به فکر یاری به زنده ماندن حیوانات باشند.

به گفته «سلیمان»، نماینده سازمان حقوق حیوانات کردستان، این دو حیوان به زودی به شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق منتقل خواهند شد. او از تمام کسانی که در این مدت به یاری شیر و خرس رها شده شتافتند تشکر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.