ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ساخت ایران؛ فیلمی درباره آرزوهای روی دیوار

ساخت ایران «Made in Iran» فیلمی است درباره هنر رادیکال خیابانی آیسی و سات، دو برادر تبریزی که از ایران به آمریکا سفر می‌کنند و در سال ۲۰۱۲ در یکی از گالری‌های نیویورک، تعدادی از کارهای خود را به نمایش می‌گذارند.

دوربین دو برادر را دنبال می‌کند که بر دیوارهای خیابان‌ها، از تبریز و تهران تا نیویورک، آزادانه و بی‌پروا نقش‌آفرینی می‌کنند.
ساخت ایران «Made in Iran» فیلمی است درباره هنر رادیکال خیابانی آیسی و سات، دو برادر تبریزی و همراه که از ایران به آمریکا سفر می‌کنند و در سال ۲۰۱۲ در یکی از گالری‌های شهر نیویورک آمریکا، تعدادی از کارهای خود را به نمایش می‌گذارند.

پوستر فیلم «ساخت ایران»

این فیلم به کارگردانی شارلوت اسکات ویلسون «Charlotte Scott-Wilson»، فیلم‌ساز اسکاتلندی ساخته شده است. او در آثار خود می‌کوشد داستان‌هایی با موضوع‌های چالش برانگیز را به ساده‌ترین شکل ممکن و به کمک دوربینش روایت کند.

در فیلم «ساخت ایران» بیننده با آیسی و سات، دو برادر و دو هنرمند خیابانی (گرافیتی‌کار) که در تبریز متولد شده‌اند، همراه خواهد شد. آیسی در سال ۱۹۸۵ میلادی و سات در سال ۱۹۹۱ متولد شده‌اند. آنها از سال ۲۰۰۶ در بروکلین آمریکا زندگی می‌کنند. این دو برادر پیش‌تر تنها در خیابان‌های ایران آثار خود را خلق می‌کردند، اما پس از آن افزون بر برگزاری نمایشگاه‌های بیشتر، در خیابان‌های شهرها و کشورهای دیگری هم هنرآفرینی کرده‌اند.

خلق هنر خیابانی (گرافیتی) در ایران دردسرهای بسیاری دارد؛ به خصوص اگر محتوای کار هنرمند با ایدئولوژی حکومت همسان نباشد. در ایران مجوز گرفتن برای به تصویر کشیدن نمادهای مذهبی یا طبیعت بر دیوارها چندان دشوار نیست، اما اگر یک هنرمند بخواهد آزادانه عقاید خود را بر دیوار خیابان‌های ایران حک کند، با سد سانسور و سرکوب و حتی بازداشت از سوی نهادهای امنیتی مواجه خواهد شد.

آیسی و سات از گروه‌های رادیکال موفق و شناخته شده هنرخیابانی ایران بودند که تا پیش از خروج از ایران چند مرتبه از سوی نهادهای امنیتی در ارتباط با هنرشان دستگیر شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.