ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرباز اسرائیلی متهم به قتل یک فلسطینی به ۱۸ ماه حبس محکوم شد

الور آزاریا، گروهبان اسرائیلی که یک سال پیش در کرانه غربی اردن پس از مجروح کردن یک فلسطینی او را به قتل رسانده و به اتهام قتل عمد مجرم شناخته شده بود، سرانجام به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

الور آزاریا، گروهبان اسرائیلی که یک سال پیش در کرانه غربی اردن پس از مجروح کردن یک فلسطینی او را به قتل رسانده و به اتهام قتل عمد مجرم شناخته شده بود، سرانجام به ۱۸ ماه حبس محکوم شد.

الور آزاریا در کنار مادرش در جلسه دادگاه

به‌گزارش رویترز، الور آزاریا که تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی دارد، در ماه مارس ۲۰۱۶ در نزدیکی حبرون در شهر الخلیل ابتدا عبدالفتاح الشریف، فرد فلسطینی را با چاقو مجروح کرده و سپس گلوله‌ای در سر او خالی کرده بود.

دادستان دادگاه نظامی که آزاریا را گناهکار شناخته بود در ماه گذشته اعلام کرد که او به سه تا پنج سال زندان محکوم خواهد شد. پیش از آن احتمال می‌رفت که او به ۲۰ سال زندان محکوم شود.

آزاریا در جریان دادگاه خود گفته بود که عبدالفتاح الشریف پس از حمله به یک سرباز اسرائیلی و زخمی شدن با چاقو، به‌رغم آن‌که بیهوش شده بود اما هنوز خطرناک بود چون چاقویش در نزدیکی او قرار داشت و ممکن بود با خود مواد منفجره نیز حمل کرده باشد. اما فیلم و تصاویری که از این حادثه در اینترنت منتشر شده بود این گفته‌ها را رد می‌کردند.

این اولین محاکمه یک سرباز اسرائیلی به اتهام کاربرد غیرقانونی زور پس از آغاز «انتفاضه چاقو» در سال گذشته میلادی بود و بازتاب گسترده‌ای در جامعه اسرائیل یافت. گروه‌هایی از نیروهای راست افراطی اسرائیل برای آزادی الور آزاریا دست به تظاهرات زدند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز خواهان عفو او شد.

پدر مقتول فلسطینی پس از اعلام حکم الور آزاریا اعلام کرد که اسرائیلی‌ها «ما را مسخره کرده‌اند». دولت خودگردان فلسطین نیز حکم سرباز اسرائیلی را «چراغ سبز»ی به سربازان اسرائیلی برای اجرای «اعدام»، بدون پیامدهای قضائی، دانست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Jamshid Shahghassi

    از قیافه این نظامی اسراییلی میتوان به میزان عادلانه بودن ! حکم دادگاه پی برد. واکنش اطرافیان وی نیز گواه دیگری بر این مدعاست.دادگاههایی از این قبیل که ما در ایران هم از قماش آنها کم نداریم ٰ-اصل عدالت را به تمسخر گرفته اند و نماد آپارتاید از انواع مذهبی آن هستند چه در اینجا(ایران)و چه در سرزمینهای اشغالی فلسطین!!