ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گروهی از هنرمندان و روشنفکران سوریه خواهان محاکمه بشار اسد شدند

صدها تن از هنرمندان و روشنفکران سوری خواهان محاکمه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به اتهام جنایت علیه بشریت در دیوان کیفری بین‌المللی شدند.

صدها تن از هنرمندان و روشنفکران سوری خواهان محاکمه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به اتهام جنایت علیه بشریت در دیوان کیفری بین‌المللی شدند.

بشار اسد

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، هنرمندان و روشنفکران سوری در نامه سرگشاده‌ای به آنتونیو گوتِرش، دبیرکل سازمان ملل نوشته‌اند: «شما در قبال بشریت مسئولید تا به خشونت افراطی این دیوانه شوریده پایان دهید.»

در میان امضاکنندگان این نامه نام فاروق مردم‌بی، ناشر و بسمة قضمانی، پژوهشگر دانشگاهی و از سیاستمداران زن مخالف حکومت سوریه دیده می‌شود.

امضاکنندگان نامه به‌عنوان مدرک به گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل درباره کشتار در زندان نظامی صیدنایا، واقع در شمال دمشق اشاره کرده‌اند.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که ۷ فوریه / ۱۹ بهمن منتشر کرد گفت که در زندان نظامی صیدنایا از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۵ حدود ۱۳ هزار نفر زندانی توسط عاملان حکومت بشار اسد اعدام شده‌اند.

این سازمان مدافع حقوق بشر همچنین گزارش داد که در این زندان شکنجه، تجاوز و یا محرومیت از غذا، آب و مراقبت‌های پزشکی امری متداول بوده و بر اساس «سیاست نابودسازی» تعداد زیادی از زندانیان کشته شده‌اند.

وزارت دادگستری سوریه در بیانیه‌ای گزارش سازمان عفو بین‌الملل را مغرضانه و دروغ خواند و بشار اسد نیز در مصاحبه‌ای آن را جانبدارانه خواند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    حراج نفت در ازای صدور ولایت : - ولگ سیرومولوتوف معاون وزیر امور خارجه روسیه: روسیه، ایران و حزب‌الله لبنان، متحدان نظام بشار اسد رئیس نظام سوریه هستند!. نیروهای نظامی ایرانی، شبه‌نظامیان وابسته به این کشور و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، چند ماه پس از آغاز جنگ در سوریه به منظور حمایت از نظام اسد، به این کشور رفتند.!! با این وجود، حدود یک سال و نیم پیش، نظام اسد در آستانه سرنگونی قرار گرفت تا این‌که روسیه مداخله نظامی خود را آغاز کرد! - نامدار زنگنه وزیر نفت ایران بعد از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در روز سه‌شنبه سوم اسفند اعلام کرد که «ظرف دو هفته آینده و با امضای توافقنامه‌ای روزانه ١٠٠ هزار بشکه نفت خام به روسیه صادر خواهیم کرد». وزیر نفت همچنین گفت که «پنجاه درصد از ارزش محموله‌های صادراتی یاد شده، در مواعد مشخص به صورت نقد به ایران پرداخت می شود و مابقی آن نیز برای تأمین مالی واردات کالاهای روسی مورد نیاز ایران، هزینه خواهد شد!!