ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ممانعت دادستانی از آزادی یک زندانی بیمار که دوران محکومیتش به پایان رسیده

دادستانی تهران از آزادی مجید محمدی معین جلوگیری می‌کند. او که از مهر‌ ماه امسال چندین بار دست به اعتصاب غذا زده، با سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

دادستانی تهران از آزادی یک زندانی بیمار که دوران محکومیت‌اش به پایان رسیده است جلوگیری می‌کند.

بر اساس خبری که از منابع حقوق بشری به رادیو زمانه رسیده است، مجید محمدی معین، زندانی سیاسی که از مهر ماه امسال و در اعتراض به کارشکنی‌های وزارت اطلاعات و پرونده‌سازی‌های متعدد برای او، چندین بار دست به اعتصاب غذا زده در بیمارستان با سرطان روده بزرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

زندان اوین

این زندانی سیاسی که در آخرین مورد اعتصاب غذایش ٣٨ روز با لبان دوخته در اعتصاب غذا بوده است، از جمله بازداشت‌شدگان ٢٥ بهمن سال ٨٨ است.

محمدی معین از فعالان رسانه‌ای در حوزه ورزش بود که به دلیل عقد قرار‌داد تبلیغات میدانی مسابقات آسیای مرکزی با شرکت یوروکلوپ هلند، به بهانه ارتباط با دول متخاصم پس از بازداشت از سوی مأموران روانه بند ٢٠٩ زندان اوین شد. در فهرست اتهام‌های وارد شده به این خبرنگار سابق روزنامه‌های بیان و سلام، اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی هم آمده است.

مجید محمدی معین در بستر بیماری

بر اساس این اتهام‌ها و پرونده‌سازی‌های بدون سند، قاضی محمد مقیسه در دادگاهی در سال ٨٩ مجید محمدی معین را به تحمل چهار سال حبس تعزیزی محکوم کرد و او به بند ٣٥٠ زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی در جریان «پنج‌شنبه سیاه اوین» (یورش به بند ۳۵۰ زندان اوین و ضرب و شتم ده‌ها زندانی سیاسی) به همراه ٥٠ تن از زندانیان امنیتی به بند هفت زندان اوین منتقل شد و به بهانه ارتباط با رسانه‌های خارجی در پرونده حمله به بند ٣٥٠ به یک سال حبس تعزیزی دیگر محکوم شد.

در همین زمینه

این زندانی سیاسی در گفت‌و‌گو با منابع حقوق بشری گفته است که اردیبهشت ماه امسال به او گفته‌اند که مشمول آزادی مشروط شده و از زندان آزاد شده است اما مهر ماه با حکم و درخواست دادستانی دوباره جلب شده تا ادامه دوره محکومیت یک ساله به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با خبرنگار یک نشریه انگلیسی را تحمل کند.

در حالی‌که محکومیت‌های مضاعف این زندانی سیاسی ٢٧ بهمن ماه سال جاری به پایان رسیده است، اکنون در بیمارستان به او اعلام کرده‌اند دوره سه ماهه‌ای را که با آزادی مشروط در بیرون زندان گذرانده، به محکومیتش اضافه شده و باید سه ماه دیگر در زندان باشد.

مجید محمدی معین که به بیماری دیورتوکولیت (سرطان روده بزرگ) مبتلاست، گفته است که اگر دادستانی به اقدامات خلاف قانون خود و آزار و اذیت او ادامه دهد، از قبول درمان و جراحی‌ای که به تشخیص پزشکان برای سلامت او حیاتی است، سر باز خواهد زد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.