ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض نویسندگان نام آشنای آمریکایی به فرمان مهاجرتی ترامپ

گروهی از نویسندگان در نامه سرگشاده‌ای به رئیس جمهوری آمریکا از فرمان مهاجرتی ترامپ انتقاد کرده‌اند و از او خواسته‌اند با لغو این فرمان در برنامه‌های سختگیرانه‌اش نسبت به مهاجران تجدید نظر کند.

گروهی از نویسندگان نام‌آشنای آمریکایی در نامه سرگشاده‌ای به رئیس جمهوری آمریکا از فرمان مهاجرتی ترامپ انتقاد کرده‌اند و از او خواسته‌اند با لغو این فرمان در برنامه‌های سختگیرانه‌اش نسبت به مهاجران تجدید نظر کند.

تظاهرات اعتراضی گروهی از آمریکایی‌ها به فرمان مهاجرتی ترامپ

نویسندگان آمریکایی در این نامه سرگشاده که در سایت انجمن قلم آمریکا منتشر شده، خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشته‌اند که مصوبه منع سفر  برای اتباع هفت کشور مسلمان، از جمله ایران و سوریه باعث شده که تبادل فرهنگی بین هنرمندان و نویسندگان امریکایی با همکارانشان در سایر کشورهای جهان مختل شود.

آن‌ها  به عنوان نمونه به اصغر فرهادی، سینماگر ایرانی اشاره می‌کنند که در اعتراض به این مصوبه از حضور در مراسم اسکار خودداری کرده است. لغو برنامه عمر سلیمان، خواننده سوری در بروکلین، و لغو شعرخوانی آدونیس، شاعر ۸۷ ساله سوری در جشنواره صدای جهان که هر ساله توسط انجمن قلم در آمریکا برگزار می‌شود از نمونه‌های دیگری‌ست که نویسندگان آمریکایی به دونالد ترامپ یادآوری می‌کنند.

در فرمان ترامپ که فقط چند روز بعد از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ابلاغ شد، صدور ویزا برای اتباع هفت کشور مسلمان ممنوع شده بود. این فرمان به حکم دادگاهی به طور کامل اجرا نمی‌شود اما صدور ویزا برای اتباع ایران، عراق، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن متوقف شده.
در فرمان ترامپ همچنین پذیرش پناهجو توسط آمریکا برای ۱۲۰ روز و پذیرش پناهجویان سوری به شکل نامحدود متوقف شد.

نامه سرگشاده به رئیس جمهوری آمریکا را نویسندگان نام‌آشنایی مانند آن تایلر، پل استر، مارتین آمیس، فیلیپ راث، توبیاس وولف، مارگرت آتوود و اورهان پاموک امضاء کرده‌اند.

از منطقه خاورمیانه، آذر نفیسی، نویسنده و پژوهشگر نام‌آشنای ایرانی و خالد حسینی، نویسنده سرشناس افغان هم این نامه را امضاء کرده‌اند.

امضاکنندگان نامه سرگشاده به رئیس جمهوری آمریکا نوشته‌اند: «هنر و فرهنگ می‌تواند به انسان‌ها کمک کند که با وجود تفاوت‌هایش به چشم‌اندازهای تازه دسترسی پیدا کنند.»

امضاءکنندگان نامه سرگشاده به دونالد ترامپ یادآور شده‌اند که نویسندگان، هنرمندان و موسیقی‌دانان که معمولاً در کشورهایشان در معرض ترور و سرکوب قرار دارند، بیشترین آسیب‌ها را از مصوبه منع سفر اتباع هفت کشور مسلمان متحمل شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن سماكار Mohsen Samakar

    حالا مگر ترامپ كتاب هم ميخونه كه نام آن نويسندگان رو بشناسه و براشون اهميت قائل بشه!؟

  • Ali

    1.این مقاله زیبا را حتما بخونید و توی ایران پخش کنید. واقعیت مردم ایرانه‌‌; در تریبون زمانه ولایت فقیه در قرن ۲۱ تجربه ای تلخ تر از ولایت پاپ در قرون وسطی https://www.tribunezamaneh.com/archives/113881