ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش مراتع خوزستان از ۴۰ هزار به هزار هکتار

تنها هزار هکتار از ۴۰ هزار هکتار مراتع استان خوزستان باقی مانده است. در همین حال زمین‌های کشاورزی استان خوزستان از ۸۵ هزار هکتار به ۱۳۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

نگهدار اسکندری، مدیرکل حوزه ریاست و مدیریت عملکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری می‌گوید تنها هزار هکتار از ۴۰ هزار هکتار مراتع استان خوزستان باقی مانده است.

اسکندری گفت در همین حال زمین‌های کشاورزی استان خوزستان از ۸۵ هزار هکتار به ۱۳۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

به گفته این مقام ارشد سازمان جنگل‌ها بسیاری از کانون‌های گرد و غبار استان خوزستان پیشتر مراتعی بود که نیمی از آن را پوشش گیاهی داشت.

او گفت مقابله با کانون‌های گرد و غبار در کوتاه مدت میسر نیست. در «سند ملی گرد و غبار» نیز پیش‌بینی شده بود که مقابله با ریزگردها تا دو دهه به ظول بینجامد. اما معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست گفته با بودجه فعلی شاید این زمان تا ۳۰ سال افزایش پیدا کند.

نگهدار اسکندری گرد و غبار، کاهش آب‌های زیرزمینی و خشکسالی را از جمله چالش‌های منابع طبیعی در ایران دانست.

او انتقاد کرد که در استان خوزستان سدسازی بدون توجه به حق‌آبه‌ها و مدیریت جامع حوضه آبخیز صورت گرفته و این موضوع حرکت آب بر روی زمین را بسته است.

به باور او دخالت انسان زیست‌بوم طبیعی را دچار مشکل کرده است و از آنجا که این اکوسیستم‌ها به هم متصل‌ند و مدیریت جامعی می‌طلبند اما در ایران چنین مدیریتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.