ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر خارجه ایران: ترکیه کم‌حافظه و قدرنشناس است

اشاره محمد جواد ظریف به «کم‌حافظه» بودن ترکیه و قدرنشناسی این کشور در برابر ایران، پاسخی‌ست به اظهارات رئیس جمهوری و وزیر خارجه ترکیه در بحرین و در مونیخ.

محمد جواد ظریف در گفت‌وگویی که روزنامه ایران با او انجام داده، ترکیه را به قدرنشناسی متهم کرده است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران

وزیر خارجه ایران در این گفت‌وگو  می‌گوید:

«دوستان مثل اینکه کم حافظه‌اند. ایران را متهم به فرقه‌گرایی می‌کنند اما به یاد نمی‌آورند ما برای حکومت آنها- که حتی شیعه نیست- شب کودتا تا صبح نخوابیدیم. هم کم‌حافظه هستند و هم در قبال کسانی که به آنها محبت و همراهی کرده‌اند، قدرناشناسند.»

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سفرش به بحرین ایران را به «ملی‌گرایی فارس» و تلاش برای تجزیه عراق و سوریه متهم کرده بود. مولود چاوش‌اغلو، وزیر خارجه ترکیه هم در هم‌آوایی با رجب طیب اردوغان، در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، ایران را به «فرقه‌گرایی»، تلاش برای «تضعیف عربستان سعودی و بحرین» و «تبدیل عراق و سوریه به دو کشور شیعه» متهم کرده بود.

اشاره محمد جواد ظریف به «کم‌حافظه» بودن ترکیه و قدرنشناسی این کشور در برابر ایران، پاسخی‌ست به اظهارات یاد شده در بحرین و در کنفرانس امنیتی مونیخ که از جمعه ۱۷ فوریه تا یکشنبه ۱۹ فوریه برگزار شد.

۲ اسفند ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران، رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران را به این وزارتخانه احضار و اعتراض جمهوری اسلامی به سخنان اخیر رئیس‌جمهور و وزیر خارجه این کشور را به او ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.