ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین دور اخراج پناهجویان افغان از آلمان

یک هواپیما با ۱۸ پناهجوی افغان که از آلمان اخراج شده بودند در فرودگاه کابل فرود آمد. از پایان سال ۲۰۱۶ تاکنون این سومین اخراج دسته‌جمعی پناهجویان از آلمان بود.

برای سومین بار از پایان سال ۲۰۱۶ پناهجویان اخراج‌شده از آلمان به افغانستان بازگردانده شدند. هواپیمای حامل ۱۸ پناهجوی افغان چهارشنبه شب ۲۲ فوریه / ۴ اسفند از مونیخ حرکت و صبح پنج‌شنبه ۲۳ فوریه / ۵ اسفند در کابل فرود آمد.

همزمان با اخراج ۱۸ پناهجوی افغان، نزدیک به ۲۵۰ نفر در فرودگاه مونیخ دست به تجمع اعتراضی زدند.

آسوشیتدپرس به نقل از کسانی که شاهد رسیدن این پناهجویان در کابل بوده‌اند حال یکی از پناهجویان را بد توصیف کرده و نوشته است که او زخمی و یا ضعیف شده بود.

بنا به گزارش‌ها، مقامات افغانستان در ابتدا از شمار پناهجویان بازگردانده‌شده اطلاعی نداشتند و تنها دقایقی پیش از استرداد آن‌ها فهرست اسامی را از وزارت مهاجرت آلمان دریافت کردند. پلیس فرودگاه نیز انتظار ۳۰ مسافر را داشت.

مقامات افغان پیش از این، از اطلاعات ناکافی آلمان در مورد اخراج پناهجویان افغان انتقاد کرده بودند. مقامات آلمانی نیز دیرکرد ارسال مدارک پناهجویان از سوی دولت افغانستان را مورد انتقاد قرار داده بودند.

در دو دور قبلی در مجموع ۵۹ پناهجوی افغان در ماه‌های دسامبر ۲۰۱۶ و ژانویه سال جاری از آلمان اخراج شده بودند. این شمار پناهجوی اخراج‌شده کمتر از تعدادی است که با مقامات افغانستان توافق شده بود. قرار بود در هر پرواز تا ۵۰ پناهجو به افغانستان بازگردانده شوند.

به‌گفته وزارت داخلی ایالت بایرن آلمان از ۱۸ پناهجوی بازگردانده شده پنج نفر از بایرن، چهار نفر از بادن وورتمبرگ، چهار نفر از هسن، دو نفر از هامبورگ، دو نفر از زاکسن - آنهالت، و یک نفر از راینلاند -فالتس بودند. همه این پناهجویان مردان تنها، از جمله چند خلافکار بودند.

اخراج پناهجویان افغان مورد انتقاد شدید احزاب اپوزیسیون و گروه‌های حقوق بشری در آلمان قرار گرفته است. آن‌ها می‌گویندافغانستان برای بازگشت این پناهجویان شرایط امنی ندارد.

همزمان با اخراج ۱۸ پناهجوی افغان، نزدیک به ۲۵۰ نفر در فرودگاه مونیخ دست به تجمع اعتراضی زدند.

در افغانستان گروه افراطی طالبان با دولت این کشور می‌جنگد. این اسلامگرایان تندرو بارها در این کشور دست به حملات تروریستی زده‌اند. تنها در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۶ یک هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر حملات انتحاری، انفجارها و حملات زمینی در افغانستان جان خود را از دست دادند و سه هزار و ۵۶۵ غیرنظامی زخمی شدند. کمیساریای عالی امور پناهندگی سازمان ملل می‌گوید این تعداد کشته و زخمی بالاترین رقم از سال ۲۰۰۹ تاکنون است.

دولت آلمان افغانستان را به مناطق «امن» و «ناامن» تقسیم کرده است. بر این اساس، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان می‌گوید برای اخراج پناهجویان افغان، به محلی که متقاضی پناهندگی در آن‌جا متولد و یا بزرگ شده، و یا منطقه‌ای که پیش از خروج از افغانستان در آن زندگی می‌کرده است، توجه می‌کند. به‌گفته این اداره، به‌عنوان مثال میزان امنیت سفر به این مناطق و «اعتقاد سیاسی و مذهبی غالب در آن‌ها» در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.