ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار آيت‌الله صافی گلپايگانی درباره «افزايش تورم» در ايران

<p>آيت&zwnj;الله لطف&zwnj;الله صافی گلپايگانی از مراجع تقليد شيعه، از &laquo;افزايش تورم و گرانی&raquo; در ايران انتقاد کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>بانک مرکزی ایران، نرخ تورم را در سال گذشته بیش از ١٢ درصد اعلام کرده اما تحلیل&zwnj;گران اقتصادی می&zwnj;گویند نرخ تورم در ایران بالاتر از آمار رسمی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، آيت&zwnj;الله صافی گلپايگانی روز چهارشنبه ۲۴ فروردين ٩٠ در ديدار با رئيس و اعضای شورای مرکزی کميته امداد، گفت: &laquo;امروز که تورم زياد است و برخی از مردم در پرداخت قبوض خود معطل&zwnj;اند، نياز است در برابر اين همه سختی&zwnj;ها و فشارهای اقتصادی که در جامعه وجود دارد به افراد نيازمند و کم&zwnj;درآمد کمک&zwnj;های شايانی صورت گيرد تا سختی&zwnj;ها و فشارهای اقتصادی بيش از حد، آن&zwnj;ها را نرنجاند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در دو ماه اخير و پس از اجرای قانون هدفمندکردن يارانه&zwnj;ها، نرخ قبض&zwnj;های گاز و برق افزايش يافته است. اين افزايش&zwnj; نرخ&zwnj;ها، اعتراضات برخی از شهروندان ايرانی را نيز به دنبال داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال مقامات دولتی می&zwnj;گويند قصد ندارند در نرخ&zwnj;&zwnj;ها تغييری اعمال کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيت&zwnj;الله صافی گلپايگانی همچنين گفته است: &laquo;برخی فشارها و سختی&zwnj;های اقتصادی جامعه سبب شده است که عده&zwnj;ای در رنج به سر ببرند و زندگی برای آن&zwnj;ها لذت بخش نباشد، بايد که به اين قشر نيازمند کمک رسانی صورت گيرد تا از اين رنج&zwnj;ها رهايی يابند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>فعالان اقتصادی از چهار ميليون بيکار در ايران سخن می&zwnj;گويند و معتقدند وضعيت کار و اشتغال مناسب نيست</p> </blockquote> <p>با اين حال صادق محصولی، وزير رفاه و تأمين اجتماعی امروز در نشستی در استان سیستان و بلوچستان گفته است در دولت دهم بيش از هر زمان ديگری به محرومين جامعه و رفع دغدغه&zwnj;های معيشتی مددجويان توجه شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، صادق محصولی اجرای قانون هدفمندسازی يارانه&zwnj;ها را يک &laquo;انقلاب اقتصادی&raquo; توصيف کرد و افزود: &laquo;اجرای اين قانون اثرات خوبی به خصوص برای مردم مناطق محروم داشته و شکاف طبقاتی جامعه را به شدت کاهش داده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در چند سال اخير وضعيت اقتصادی ايران همواره موضوعی بحث&zwnj;برانگيز بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حالی که به تازگی از سوی شورای اشتغال نرخ بيکاری ١١ درصد اعلام شده اما برخی کارشناسان اقتصادی اين نرخ را ۱۷ درصد و فعالان عرصه اشتغال آن را بيش از ۲۰ درصد برآورد کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين در حالی است که محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهوری ايران در ديدار نوروزی خود با برخی نمايندگان مجلس، از ايجاد بيش از يک ميليون و ۶۰۰ هزار شغل و کاهش نرخ بيکاری از ۶/ ۱۴ درصد فصل بهار به ۱۰ درصد در پايان سال ۸۹ خبر داده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمود احمدی&zwnj;نژاد در گفت&zwnj;وگوی تلويزيونی خود در ۲۶ بهمن&zwnj;ماه سال گذشته تعداد بيکاران ايران را دو ميليون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فعالان اقتصادی و کارشناسان نرخ بيکاری ١١ درصدی را نمی&zwnj;پذيرند و از چهار ميليون بيکار در ايران سخن می&zwnj;گويند و معتقدند وضعيت کار و اشتغال مناسب نيست.</p> <p>&nbsp;</p>

آيت‌الله لطف‌الله صافی گلپايگانی از مراجع تقليد شيعه، از «افزايش تورم و گرانی» در ايران انتقاد کرد.

بانک مرکزی ایران، نرخ تورم را در سال گذشته بیش از ١٢ درصد اعلام کرده اما تحلیل‌گران اقتصادی می‌گویند نرخ تورم در ایران بالاتر از آمار رسمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت‌الله صافی گلپايگانی روز چهارشنبه ۲۴ فروردين ٩٠ در ديدار با رئيس و اعضای شورای مرکزی کميته امداد، گفت: «امروز که تورم زياد است و برخی از مردم در پرداخت قبوض خود معطل‌اند، نياز است در برابر اين همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی که در جامعه وجود دارد به افراد نيازمند و کم‌درآمد کمک‌های شايانی صورت گيرد تا سختی‌ها و فشارهای اقتصادی بيش از حد، آن‌ها را نرنجاند.»

در دو ماه اخير و پس از اجرای قانون هدفمندکردن يارانه‌ها، نرخ قبض‌های گاز و برق افزايش يافته است. اين افزايش‌ نرخ‌ها، اعتراضات برخی از شهروندان ايرانی را نيز به دنبال داشته است.

با اين حال مقامات دولتی می‌گويند قصد ندارند در نرخ‌‌ها تغييری اعمال کنند.

آيت‌الله صافی گلپايگانی همچنين گفته است: «برخی فشارها و سختی‌های اقتصادی جامعه سبب شده است که عده‌ای در رنج به سر ببرند و زندگی برای آن‌ها لذت بخش نباشد، بايد که به اين قشر نيازمند کمک رسانی صورت گيرد تا از اين رنج‌ها رهايی يابند.»

فعالان اقتصادی از چهار ميليون بيکار در ايران سخن می‌گويند و معتقدند وضعيت کار و اشتغال مناسب نيست

با اين حال صادق محصولی، وزير رفاه و تأمين اجتماعی امروز در نشستی در استان سیستان و بلوچستان گفته است در دولت دهم بيش از هر زمان ديگری به محرومين جامعه و رفع دغدغه‌های معيشتی مددجويان توجه شده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، صادق محصولی اجرای قانون هدفمندسازی يارانه‌ها را يک «انقلاب اقتصادی» توصيف کرد و افزود: «اجرای اين قانون اثرات خوبی به خصوص برای مردم مناطق محروم داشته و شکاف طبقاتی جامعه را به شدت کاهش داده است.»

در چند سال اخير وضعيت اقتصادی ايران همواره موضوعی بحث‌برانگيز بوده است.

در حالی که به تازگی از سوی شورای اشتغال نرخ بيکاری ١١ درصد اعلام شده اما برخی کارشناسان اقتصادی اين نرخ را ۱۷ درصد و فعالان عرصه اشتغال آن را بيش از ۲۰ درصد برآورد کرده‌اند.

اين در حالی است که محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران در ديدار نوروزی خود با برخی نمايندگان مجلس، از ايجاد بيش از يک ميليون و ۶۰۰ هزار شغل و کاهش نرخ بيکاری از ۶/ ۱۴ درصد فصل بهار به ۱۰ درصد در پايان سال ۸۹ خبر داده بود.

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلويزيونی خود در ۲۶ بهمن‌ماه سال گذشته تعداد بيکاران ايران را دو ميليون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود.

فعالان اقتصادی و کارشناسان نرخ بيکاری ١١ درصدی را نمی‌پذيرند و از چهار ميليون بيکار در ايران سخن می‌گويند و معتقدند وضعيت کار و اشتغال مناسب نيست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>شاید پول به این آخوند با مغزگندیده اش کم رسیده که اعتراض میکند. مردم که برای اینها ارزش واهمیتی ندارند</p>

  • کاربر مهمان

    <p>سی سال است که مردم ایران به این فلاکت و تیره روزی دچار شده اند. این ها هم تا توانستند از ستم و ستمکار، جنایت و جنایتکار و خیانت و خیانتکار پشتیبانی کردند و ازاین موقعیت تا میتوتنستند سواستفاده کردند. تازه این یکی آمده هشدار میدهد! ما آنچه را که باید، میتوانیم بنویسیم ولی شما نشان نمی دهید. پس عکس چهره زشت و کریه اینها را نشان ندهید تا این فضا کثیف ونجس نشود. ما روزی یک بار هم که شده سری به این سایت میزنیم تا شاید دراین فضای سانسور آلود و خفقانی خبری از شمابگیریم، چشممان که به این آلودگان، جنایت پیشگان و خیانتکاران می افتند حالمان بهم میخورد و ...!<br /> درمیان اینها یک سیستانی بود که گمان کردیم ته مانده شرف و وجدانی داشته باشد، ولی او که این همه جنایت را درایران دید و خاموش ماند سروصدایش برای تهیه یک فیلم درامد و با پول نجومی ای که از بهرینی ها میگیرد از دولت بحرین انتقادکرد، بی آن که در باره این همه ستم و جنایت و خیانتی که در باره ایرانیان میشود سخنی بگوید. اینها هیچ ندارند. این توهین نیست. هر کلمه توهین آمیز درباره اینها وصف واقعیت وجودیشان است نه توهین. تهران ـ بابک</p>

  • اکبرازایران

    <p> ازکرامات شیخ ماچه عجب شیرراخوردوگفت شیرین است </p> <p> ازکرامات دیگرش این است مشت رابازکردوگفت وجب </p>