ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ارتش عراق فرودگاه موصل را تصرف کرد»

برای تصرف کامل شهر موصل ائتلاف داخلی باید بخش غربی شهر را که همچنان در دست داعش است تصرف کند. اکنون در ادامه نبردها ظاهراً یک پیروزی مهم جدید به دست آمده است.

در نبرد برای تصرف کامل شهر موصل، مقر اصلی نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش)، ائتلاف شکل‌گرفته در عراق پیشروی کرده است. نیروهای امنیتی عراق به فرودگاه استراتژیک شهر حمله کردند.

یک خانه در نزدیکی فرودگاه موصل در آتش می‌سوزد.

به‌گزارش رویترز، طبق گزارش‌های رسمی منتشرشده در روز پنج‌شنبه ۲۳ فوریه / ۵ اسفند، نیروهای امنیتی عراق موفق به تصرف فرودگاه موصل شده‌اند.

تلویزیون عراق همچنین گزارش داده است که یک پایگاه نظامی نیز در نزدیکی فرودگاه موصل به دست نیروهای عراقی افتاده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که نیروهای عملیاتی عراق متشکل از مأموران پلیس و یک واحد ویژه وزارت کشور با شلیک خمپاره به فرودگاه موصل حمله کردند. همزمان جنگنده‌ها و بالگردها راه را برای نیروهای زمینی هموار کردند. نیروهای عراق از سوی واحدهای آمریکایی حمایت شدند.

نیروهای عراقی از زمان فتح بخش شرقی موصل تلاش می‌کردند تا فرودگاه و پایگاه نظامی نزدیکی آن را به کنترل خود در آورند و از آن‌جا حملات خود را به بخش غربی شهر آغاز کنند.

روشن نیست که چه شماری از نیروهای داعش از فرودگاه موصل دفاع می‌کردند.

مقامات آمریکایی روز دوشنبه ۲۰ فوریه / ۲ اسفند اعلام کردند که در مجموع حدود دو هزار داعشی در موصل به‌سر می‌برند.

مناطق بخش شرقی موصل روز ۱۸ ژانویه از دست داعش خارج شد.

نبرد برای آزادسازی موصل که در آن ۱۰۰ هزار نفر از سربازان عراقی، نیروهای کرد و شبه‌نظامیان شیعه شرکت دارند از ۱۷ اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شد. این شهر از ژوئن ۲۰۱۴ در کنترل داعش است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.