ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"جدايی نادر از سيمين" برنده جايزه گلدن گلوب شد

<p>فيلم &quot;جدايی نادر از سيمين&quot;&zwnj;ساخته اصغر فرهادی، برنده بهترين فيلم خارجی گلدن گلوب شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>مراسم اين دوره جوايز گلدن گلوب شامگاه يکشنبه ۱۵ ژانويه ۲۰۱۲ (بامداد دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰به وقت ايران) در هتل بورلی هيلز برگزار شد.</p> <p>اصفر فرهادی هنگام دريافت اين جايزه گفت: &quot;وقتی به اينجا می&zwnj;آمدم، داشتم فکر می&zwnj;کردم چه بايد بگويم. از پدر و مادرم تشکر کنم، از همسر مهربانم، از فرزندانم، از گروهم، اما اينجا می&zwnj;خواهم از مردمم حرف بزنم. آن&zwnj;ها واقعاً مردمی صلح&zwnj;دوست هستند.&quot;</p> <p>اين فيلم ايرانی در رقابت با فيلم&zwnj;های &quot;در سرزمين خون و عسل&quot; به کارگردانی آنجلينا جولی، &quot;گل های جنگ&quot; به کارگردانی ژانگ ييمو از چين، فيلم &quot;پسری با دوچرخه&quot; به کارگردانی ژان پی&zwnj;ير و لوک داردن از بلژيک و فيلم &quot;پوستی که در آن زندگی می کنم&quot; به کارگردانی پدرو آلمودوار از اسپانيا، برنده جايزه بهترين فيلم خارجی شصت و نهمين دوره جوايز سالانه گلدن گلوب شد.</p> <blockquote> <p>اصفر فرهادی هنگام دريافت جايزه: وقتی به اينجا می&zwnj;آمدم، داشتم فکر می&zwnj;کردم چه بايد بگويم. از پدر و مادرم تشکر کنم، از همسر مهربانم، از فرزندانم، از گروهم، اما اينجا می&zwnj;خواهم از مردمم حرف بزنم. آن&zwnj;ها واقعاً مردمی صلح&zwnj;دوست هستند</p> </blockquote> <p>جوايز گلدن گلوب را انجمن مطبوعات خارجی هاليوود اهدا می&zwnj;کند. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترين جايزه سينمايی در آمريکاست.</p> <p>این نخستین بار است که جايزه&zwnj; گلدن گلوب به فيلمی از ايران اهدا می&zwnj;شود.</p> <p>فيلم &quot;جدايی نادر از سيمين&quot; پيش از اين نيز در بين ۲۲ فيلم بخش رقابتی شصت و يکمين جشنواره فيلم برلين، در ماه فوريه ۲۰۱۱، &zwnj;به&zwnj;عنوان بهترين فيلم، خرس طلا را از آن خود کرد.</p> <p>سارينا فرهادی، ساره بيات و ليلا حاتمی، بازيگران &quot;جدايی نادر از سيمين&quot; نيز خرس نقره بهترين بازيگران زن، در شصت و يکمين جشنواره فيلم برلين را از آن خود کردند.</p> <p>همچنین پيمان معادی، بابک کريمی و علی اصغر شهبازی به خاطر بازی در &quot;جدايی نادر از سيمين&quot; خرس نقره بهترين بازيگران مرد شصت و يکمين جشنواره فيلم برلين را از آن خود کردند.</p> <p>فيلم &quot;جدايی نادر از سيمين&quot; که به عنوان نماينده سينمای ايران در آکادمی اسکار حضور دارد، به تازگی نیز جايزه&zwnj; بهترين فيلم خارجی&zwnj;زبان هفدهمين دوره جوايز سالانه انتخاب منتقدان آمريکا و کانادا را گرفته است.</p> <p>اين فيلم همچنین در فصل جوايز سينمايی هاليوود موفق به کسب جايزه بهترين اثر غيرانگليسی سال ۲۰۱۱ از نگاه انجمن منتقدين فيلم شيکاگو، انجمن منتقدان آنلاين سينما و انجمن منتقدين فيلم شيکاگو شده است و در جوايز فيلم مستقل بريتانيا نيز بهترين فيلم خارجی برگزيده شد.</p> <p>&nbsp;</p>

فيلم "جدايی نادر از سيمين"‌ساخته اصغر فرهادی، برنده بهترين فيلم خارجی گلدن گلوب شد.

مراسم اين دوره جوايز گلدن گلوب شامگاه يکشنبه ۱۵ ژانويه ۲۰۱۲ (بامداد دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰به وقت ايران) در هتل بورلی هيلز برگزار شد.

اصفر فرهادی هنگام دريافت اين جايزه گفت: "وقتی به اينجا می‌آمدم، داشتم فکر می‌کردم چه بايد بگويم. از پدر و مادرم تشکر کنم، از همسر مهربانم، از فرزندانم، از گروهم، اما اينجا می‌خواهم از مردمم حرف بزنم. آن‌ها واقعاً مردمی صلح‌دوست هستند."

اين فيلم ايرانی در رقابت با فيلم‌های "در سرزمين خون و عسل" به کارگردانی آنجلينا جولی، "گل های جنگ" به کارگردانی ژانگ ييمو از چين، فيلم "پسری با دوچرخه" به کارگردانی ژان پی‌ير و لوک داردن از بلژيک و فيلم "پوستی که در آن زندگی می کنم" به کارگردانی پدرو آلمودوار از اسپانيا، برنده جايزه بهترين فيلم خارجی شصت و نهمين دوره جوايز سالانه گلدن گلوب شد.

اصفر فرهادی هنگام دريافت جايزه: وقتی به اينجا می‌آمدم، داشتم فکر می‌کردم چه بايد بگويم. از پدر و مادرم تشکر کنم، از همسر مهربانم، از فرزندانم، از گروهم، اما اينجا می‌خواهم از مردمم حرف بزنم. آن‌ها واقعاً مردمی صلح‌دوست هستند

جوايز گلدن گلوب را انجمن مطبوعات خارجی هاليوود اهدا می‌کند. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترين جايزه سينمايی در آمريکاست.

این نخستین بار است که جايزه‌ گلدن گلوب به فيلمی از ايران اهدا می‌شود.

فيلم "جدايی نادر از سيمين" پيش از اين نيز در بين ۲۲ فيلم بخش رقابتی شصت و يکمين جشنواره فيلم برلين، در ماه فوريه ۲۰۱۱، ‌به‌عنوان بهترين فيلم، خرس طلا را از آن خود کرد.

سارينا فرهادی، ساره بيات و ليلا حاتمی، بازيگران "جدايی نادر از سيمين" نيز خرس نقره بهترين بازيگران زن، در شصت و يکمين جشنواره فيلم برلين را از آن خود کردند.

همچنین پيمان معادی، بابک کريمی و علی اصغر شهبازی به خاطر بازی در "جدايی نادر از سيمين" خرس نقره بهترين بازيگران مرد شصت و يکمين جشنواره فيلم برلين را از آن خود کردند.

فيلم "جدايی نادر از سيمين" که به عنوان نماينده سينمای ايران در آکادمی اسکار حضور دارد، به تازگی نیز جايزه‌ بهترين فيلم خارجی‌زبان هفدهمين دوره جوايز سالانه انتخاب منتقدان آمريکا و کانادا را گرفته است.

اين فيلم همچنین در فصل جوايز سينمايی هاليوود موفق به کسب جايزه بهترين اثر غيرانگليسی سال ۲۰۱۱ از نگاه انجمن منتقدين فيلم شيکاگو، انجمن منتقدان آنلاين سينما و انجمن منتقدين فيلم شيکاگو شده است و در جوايز فيلم مستقل بريتانيا نيز بهترين فيلم خارجی برگزيده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    درود بر ايشان و اعضاي تيمش که شاهکاري ديگر از نماي جامعه ملتهب و تحت تضادها و فشارهای بسيار و در حال تغيير ايران ساخته است .

  • سعید

    اول تبریک میگیم به‌‌‌ آقای فرهادی و بازیگران فیلم. دوم، متأسفم که سالها است ایرانیان غرور ملی و شخسیتیشان چنان سرکوب شده که با گرفتن یک جایزه برای یک فیلم چنین ذوق زده میشوند. باز تبریک. سوم، سپاسگزاری کردن از همکاران و همسر و دیگران تناقض‌ای با معرفی‌ کردن ایرنیان به صلح دستی ندارد. بعد از فرهادی، داستان‌هافمن آمد روی پلتفرم این نقص را با جمله‌ای واقعی‌ همراه با طنز جبران کرد و گفت: بدون تشویق همسر و مدیر برنامه‌هایش اون روی صحنه نمیتنست باشه.