ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران شهرداری اهواز خواهان افزایش دستمزدها شدند

کارگران شهرداری اهواز می گویند اگر شغل دوم و سوم نداشته باشند قادر به تهیه مواد غذایی مانند گوشت و سایر کالاهای مورد نیاز خانوادهشان نیستند.

جمعی از کارگران شهرداری اهواز می‌گویند از آن جا که دستمزدها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد ناگزیرند برای گذران زندگی خود به کار ساختمانی بپردازند و همسرانشان نیز در کنار خیابان دستفروشی کنند. آن‌ها خواهان افزایش دستمزدها در سال آینده هستند.

کارگران شهرداری اهواز پس از پایان کار در شهرداری به کار ساختمانی می پردازند

این کارگران که به نوشته خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در منطقه ۴ شهرداری اهواز کار می‌کنند گفته‌اند دستمزد ۸۱۲ هزار تومانی هزینه‌های زندگی آن‌ها را پوشش نمی‌دهد و برای این که بتوانند مواد غذایی مانند گوشت یا سایر کالاهای مورد نیاز خانواده‌شان را تامین کنند به ناگزیر پس از کار در شهرداری به شغل دوم بپردازند که اغلب کار ساختمانی است.

کارگران گفته‌اند با وجود سال‌ها سابقه کار اجاره‌نشین‌اند و تامین حداقل هزینه‌های خانواده مستلزم آن است که همسرانشان نیز با مشاغلی از قبیل دستفروشی در خیابان‌ها اندکی درآمد برای خانواده کسب کنند.

این کارگران خواسته‌اند مزدها در سال ۹۶ به نحوی افزایش یابد که آن‌ها مجبور نباشند برای تامین زندگی خود کار دوم و سوم داشته باشند.

حداقل دستمزد کنونی کارگران کمتر از یک سوم مبلغی است که خط فقر محسوب می‌شود.

در استانه سال نو، تشکل‌های کارگری از دولت و کارفرمایان خواسته‌اند دستمزدها را در سال ۹۶ به نحوی تعیین کنند که  هزینه زندگی یک خانواده را تامین کند.

اخبار کارگری زمانه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.