ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده خوزستان: روحانی دستور توقف انتقال آب از کارون را بدهد

هدایت‌الله خادمی، نماینده خوزستان در مجلس می‌گوید انتقال آب رودخانه کارون به استان‌های دیگر شرایط دشواری را در خوزستان ایجاد می‌کند.

هدایت‌الله خادمی، نماینده خوزستان در مجلس می‌گوید انتقال آب رودخانه کارون به استان‌های دیگر شرایط دشواری را در خوزستان ایجاد می‌کند.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه در این‌باره گفت: «ادامه انتقال آب کارون وضعیت وحشتناکی در خوزستان و چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.»

به‌گفته او «۲۰۰ کیلومتر از رودخانه کارون در حالی از این مناطق می‌گذرد که مردم حاشیه آن از آب شرب محروم هستند اما دولت حاضر است که همین آب را به چند صد کیلومتر آن طرف‌تر به استان‌های دیگر انتقال دهد.»

خادمی از حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران خواست تا دستور توقف انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون به استان‌های دیگر را بدهد. او گفت در غیر این صورت مشکل ریزگردها و خشکسالی، وضعیت بسیار بحرانی را در این استان‌ها رقم خواهد زد.

حسن روحانی در نخستین سفر خود در سال ۱۳۹۲ به خوزستان وعده داده بود هیچ آبی از کارون برای مصارف غیرشرب به استان‌های دیگر منتقل نمی‌شود.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ایران نیز در بهمن‌ماه سال جاری که به اهواز سفر کرده بود گفته بود: «طرح‌های انتقال آب انجام نمی‌شوند، فقط آن طرح‌هایی که از قبل بوده در حال انجام هستند.»

با این حال مخالفان انتقال آب کارون معتقدند آب این رودخانه همچنان برای مصرف غیرشرب به استان‌های دیگر منتقل می‌شوند.

در سال‌های اخیر فعالان محیط زیست خوزستان بارها علیه انتقال آب رودخانه کارون دست به اعتراض و تشکیل زنجیره‌های انسانی زده‌اند.

هدایت‌الله خادمی از عدم توجه کافی دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی به خوزستان انتقاد کرد و گفت: «از سال ۱۳۷۰ به بعد دولت‌ها توجهی به خوزستان نکردند.»

او همچنین از این‌که در دولت حسن روحانی هیچ‌کدام از وزرا، معاونان و مشاورانشان خوزستانی نیستند انتقاد کرد و انتصاب مدیران غیربومی برای شرکت‌های صنعت فولاد خوزستان را هدفمند دانست و گفت: «اگر واقعاً آقای روحانی حل مسائل و مشکلات خوزستان را مدنظر قرار دارند باید سازمان ملی توسعه خوزستان را حداقل به صورت موقت تشکیل دهد.»

خادمی گفت: «بازسازی خوزستان از آسیب‌های هشت سال جنگ به صورت کامل انجام نشده است و بنابراین دولت باید بودجه کافی به خوزستان اختصاص دهد.»

یک هفته پیش دولت اعلام کرد که وزارت نیرو مجوز تأمین آب برای طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان را صادر کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در سفر اخیر خود به خوزستان وعده داد که ساکنان این استان دیگر شاهد قطع آب نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.