ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۲ کشته در حمله انتحاری به نیروهای امنیتی سوریه در حمص

مهاجمان با سه انفجار انتحاری در یکی از مقرهای فرماندهی ارتش دمشق ۲۹ سرباز به همراه فرمانده آنها را کشتند و ۱۲ تن دیگر را در یکی از شعبه‌های نیروهای امنیتی به قتل رساندند.

پیکارجویان مسلح با حمله انتحاری به دولت بشار اسد در شهر حمص دست‌کم ۴۲ تن را کشتند.

موقعیت حمص در سوریه

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، پیکارجویان مسلح در حمص، سومین شهر بزرگ سوریه که در کنترل نیروهای ارتش بشار اسد است، شنبه ۲۵ فوریه به دو دفتر این نیروها حمله کردند و ۴۲ تن از جمله یک افسر ارشد ارتش را به قتل رساندند.

این مهاجمان مسلح در یکی از مقرهای فرماندهی ارتش دمشق ۲۹ سرباز به همراه فرمانده آنها را کشتند و ۱۲ تن دیگر را در یکی از شعبه‌های نیروهای امنیتی به قتل رساندند. مهاجمان برای دست زدن به این حمله سه انفجار انتحاری انجام دادند.

شهر حمص به‌دلیل اعتراض‌های مسالمت‌آمیز گسترده در این شهر در آغاز مخالفت‌ها با رژیم بشار اسد، از سوی مخالفان «پایتخت انقلاب» نام‌گذاری شد و در جنگ داخلی به دست شورشیان افتاد، اما به‌دلیل اهمیت استراتژیک این شهر در مرکز سوریه بیشتر محله‌های آن تقریباً سه‌سال پیش از سوی ارتش سوریه باز پس گرفته شد.

در حمص و بر اساس آتش‌بس بین دمشق و مخالفان مسلح، محله «وعر» در حومه شهر از سوی مخالفانی که «میانه‌رو» نامیده می‌شوند، کنترل می‌شود.

به گفته گروه «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که این خبر را گزارش کرده است، حملات مهاجمان بامداد شنبه صورت گرفت.

هنوز کسی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

با این حال، گروه «دولت اسلامی» (داعش) تا کنون چندین بار دست به حمله انتحاری در حمص زده است. داعش بیش از یک سال پیش بخش‌هایی از استان حمص را تصرف کرده‌بود.

۲۰ فوریه نیز انفجار دو خودروی بمب‌گذاری‌شده در حمص بیش از ۴۶ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت. این انفجار یکی از مرگبارترین انفجارهایی بود که در پنج سال اخیر در حمص روی داده است.

انفجار اخیر نیز با دست‌کم ۴۲ کشته یکی دیگر از حملات مرگبار سال‌های اخیر به حمص محسوب می‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.