ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پانزدهمین روز اعتراض متوالی کارگران «گروه ملی فولاد اهواز»

۱۵ امین روز متوالی است که کارگران گروه ملی فولاد اهواز با برگزاری تجمع‌های آرام، اعتراض خود را به عدم پرداخت دستمزدهایشان نشان می‌دهند.کارخانه آنها تحت نظر قوه قضائیه اداره می‌شود.

اعتراض صنفی کارگران گروه ملی فولاد اهواز به پانزدهمین روز خود رسید.

تجمع کارگران گروه ملی فولاد اهواز

شنبه هفتم اسفندماه ۱۵ امین روز متوالی است به گزارش خبرگزاری کار ایران («ایلنا»)، که کارگران گروه ملی فولاد اهواز با برگزاری تجمع‌های صنفی آرام، اعتراض خود را نسبت به عدم پرداخت دستمزدهایشان نشان می‌دهند.

گروه ملی فولاد اهواز یکی از شرکت‌های احداث‌شده به دست گروه سرمایه‌گذاری «امیر منصور آریا» در اهواز است که پس از مصادره اموال در نتیجه احکام صادرشده در پرونده اختلاس سه‌هزارمیلیارد تومانی، اکنون تحت نظر قوه قضائیه اداره می‌شود.

در جریان افشای یک اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی ایران، افرادی مربوط به مجموعه شرکت‌های «امیر منصور آریا» به اتهام فساد محاکمه شدند.

امیرمنصور آریا نام دیگری برای مه‌آفرید خسروی، مدیرعامل مجموعه‌ شرکت‌های امیرمنصور آریا بود. او همراه با برادران خود افراد تشکیل‌دهنده گروه اصلی مدیران این شرکت‌ها بودند. خسروی در خرداد ۱۳۹۳ در اوین اعدام شد.

مشکلات کارگران در کارخانه تحت نظارت قوه قضائیه

معترضان به مدیریت کارخانه که تحت نظارت قوه قضائیه انجام می‌شود، به صورت آرام و مسالمت‌آمیز روزانه در برابر ورودی کارخانه تجمع می‌کنند و خواهان عمل به وعده‌های داده‌شده در پرداخت معوقات دستمزدی هستند.

پنجشنبه پنج اسفند، کارگران شاغل در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز سیزدهمین روز اعتصاب خود را آغاز کردند اما هنوز پاسخی به آن‌ها داده نشده است. کارگران پایان اعتصاب خود را به پرداخت دستمزد و عیدی و سایر مطالبات خود منوط کرده‌اند.

یکی از کارگران به ایلنا گفته است که مدیریت کارخانه تا کنون پاسخ مشخصی به خواسته‌های کارگران معترض نداده.

با این حال، تعویق در پرداخت دستمزدها تنها مشکل کارگران نیست. مدیریت کارخانه از پرداخت منظم هزینه بیمه کارگران خود به اداره تأمین اجتماعی سرباز زده‌است که در نتیجه آن، دفترچه‌های بیمه‌های درمانی کارگران در برخی از ماه‌های سال فاقد اعتبار می‌شود.

بنا به گزارش ایلنا، همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی جمعه ششم اسفتدماه در جمع کارگران معترض حاضر شده و وعده پیگیری مشکلات آنها را داده است.

اهواز در ماه اخیر صحنه دیگر اعتراض‌های مردمی به آلودگی هوا و سوء مدیریت بحران زیست‌محیطی در آن بوده است. آیت‌آلله علی خامنه‌ای، رهبر ایران و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در سخنانی جداگانه خواستار رسیدگی فوری به مشکلات استان خوزستان شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.