ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌ و زخمی‌شدن سه تن در درگیری مرزبانان با کولبران

مرزبانان در سردشت دو کولبر را به ضرب گلوله مجروح کردند. برادر یکی از کولبران پس از آن با یک سلاح سرد و در اعتراض وارد پایگاه مرزبانان شد که به ضرب گلوله از پا درآمد.

مرزبانان سردشت در استان آذربایجان غربی دو کولبر را با شلیک گلوله زخمی کردند و برادر یکی از آنها را بعدتر در پایگاه مرزبانی با تیراندازی از پای درآوردند.

کولبران راه معاش دیگری ندارند - عکس آرشیوی

به گزارش وب‌سایت خبری هرانا، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مرزبانان نیروی انتظامی در منطقه مرزی برده‌پان سردشت، جمعه ششم اسفندماه دو کولبر را به ضرب گلوله به شدت مجروح کردند. این دو کولبر از اهالی روستای بنوخلف بودند.

این دو کولبر به بیمارستان سردشت منتقل شده‌اند.

کولبران مرزنشینانی هستند که از طریق انتقال کالا به کشورهای مجاور و برعکس روزگار می‌گذرانند. با آن که برخی مسئولان بارها اذعان داشته‌اند که کولبران به دلیل نداشتن شغل و درآمد به این کار روی آورده‌اند اما مأموران آن‌ها را به جرم حمل کالای قاچاق مورد تعقیب قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش، برادر یکی از کولبران پس از این واقعه تیراندازی با در دست‌داشتن یک سلاح سرد و در اعتراض به مجروحیت برادر خود وارد پایگاه مرزبانان شد که به ضرب گلوله نیروهای مستقر در آن پایگاه جان خود را از دست داد.

این گزارش مشخص نمی‌کند که آیا در پاسگاه مرزی درگیری نیز رخ داده‌است یا نه.

در منطقه سردشت و پیرانشهر هشت تا ۱۰ هزار نفر برای تأمین معاش خود به عنوان کولبر کار می‌کنند. فرماندار سردشت اما از آنها به عنوان «قاچاقچی» یاد می‌کند.

استان آذربایجان غربی یکی از محروم‌ترین استان‌های ایران است.

هرسال ده‌ها تن از کولبران در اثر افتادن در کمین و شلیک پاسداران و مرزبانان کشته و زخمی می‌شوند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.