ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد به ترامپ هم نامه نوشت

احمدی‌نژاد نامه خود را غیرسیاسی خواند و نوشت که ترامپ «سیاست‌ها و عملکردها، ساختار حکومتی آمریکا و دستگاه رسانه‌ای» را به نقد کشیده و خواستار تغییر شرایط «به نفع مردم» است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران در نامه‌ای به ترامپ گفت: «انتخاب شما مطالبات واقعی مردم آمریکا را آشکار کرد».

رئیس‌جمهوری سابق ایران به ترامپ نامه نوشت

به گزارش وب‌سایت خبری «دولت بهار»، وابسته به حامیان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران در نامه‌ای که به فارسی و انگلیسی منتشر شد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید ایالات متحده را خطاب قرار داد و نوشت که انتخاب او، «مطالبات واقعی و انباشته مردم آمریکا» را آشکار کرده‌ است.

احمدی‌نژاد نامه خود را «مطلقاً» غیرسیاسی و «از یک انسان به یک انسان دیگر» توصیف کرد. او با اشاره به کوروش و «تاریخ ۲۵۰۰ ساله» نامه را آغاز کرده است.

او به ترامپ توصیه کرد که «باید برای مردم آمریکا و جامعه انسانی زندگی کنید» و انتخاب او به ریاست‌جمهوری آمریکا را «فرصت تاریخی اولاً برای منتخب و ثانیاً برای انتخاب‌کنندگان و دیگر ملت‌ها» دانست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری میلیاردر و جمهوری‌خواه ایالات متحده در طی کارزار انتخاباتی خود به دلیل ایراد سخنانی که "نژادپرستانه، زن‌ستیزانه و ضدمهاجرتی" خوانده می‌شد، بارها نقد شده بود.

رئیس‌جمهوری سابق ایران در نامه خود نوشت که ترامپ «سیاست‌ها و عملکردها، ساختار حکومتی آمریکا و دستگاه رسانه‌ای» را که به «ظلم» می‌انجامد، به نقد کشیده و خواستار تغییر شرایط «به نفع مردم» است.

او به ترامپ توصیه کرد که پیگیر اصلاحات در نظام آمریکا و سازمان ملل باشد و نکاتی را در این رابطه به او گوشزد کرد.

این نامه که برخی وب‌سایت‌های ایرانی آن را «دلسوزانه» توصیف کرده‌اند، در ادامه سنت احمدی‌نژاد در نوشتن نامه به رؤسای جمهور آمریکا است. او به جرج بوش و باراک اوباما نیز نامه نوشته‌بود.

او در پایان نامه خود نوشت که ترامپ می‌تواند «با وجود مردم خوب آمریکا» و انجام اصلاحات، «نام نیکی» از خود بر جای گذارد.

احمدی‌نژاد در انتها از طولانی‌شدن نامه خود عذرخواهی کرده است.

دونالد ترامپ و مقام‌های نظامی و امنیتی کابینه او پس از سرکار آمدن چندین بار ایران را تهدید کرده‌اند. دولت او تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران وضع کرده‌اند.

پیشتر گروهی از مخالفان دولت جمهوری اسلامی ایران نیز به ترامپ نامه نوشته بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نوید

    این نامه در اینجا منتشر شده بود که ان را خواندم: http://www.iranpressnews.com/source/204949.htm و باید گفت متأسفانه آقای احمدی نژاد و دیگر قدرتمندان در جمهوری اسلامی ایران حرف هایی می زنند که خود به آن عامل نبوده و نیستند. خود این آقا در ۸ سال ریاست جمهوری ستم ها کرد، از جمله به هم میهنان بهائی. این است که گفته اند: «کلُّ مَن یَدَّعی بِما لَیسَ فیهِ / کَذَّبَتهُ شَواهِدُ الإمتحان. هر که ادعایی کند که دارای آن نیست/ وقتی پای امتحان و عمل پیش آید عملش ادعایش را تکذیب می کند. آری: «در قول فخر عالَم اند و در عمل ننگ اُمم.»

  • فرهاد - فریاد

    خلاصه در دنیا یک رهبر که بتواند حرفهای این معجزه ی قرن را درک کند پیدا شد حتی جرج بوش هم نتوانسته بود این معجزه ی قرن را بدرستی درک کرده و دست دوستی بسویش دراز کند . و همیشه احمدی نژاد تلاش می کرد تا در فرودگاهها با راننده های امریکائی وارد مذاکره شود . این هزاره ی قرن متوجه شده که او تنها نیست رهبران دنیا در حال زائیده شدن هستند تا دنیا را به خاک و خون کشند و حتی خامنه ای هم از تحریم بنگاههای خبری توسط ترامپ به وجد آمده است چه رسد به این معجزه ی قرن . مردم ایران ۸ سال با تارو پود چنین دیدگاههای مالیخولیائی احمدی نژاد آشنائی کامل دارند حالا این تحفه همان دروغهائی که به مردم ایران از آزادی عدالت و دیانت گفته برای یک دیوانه ی دیوانه تر از خودش و یک پوپولیست تمام عیار نئولیبرال هدیه می کند تحفه ی آرادان نمی داند که ترامپ هم یک تحفه ی جنایتکار و فاشیستی مانند خودش و رهبرش سپاه پاسدارانش و آخوندهای درباری اش است .

  • هاشمی

    شکی نیست که احمدی نژاد هاله نور متشابهی که بر بالای سر خودش قرار گرفته در بالای سر ترامپ هم کشف کرده و بهمین دلیل با او در مورد «عوام فریبی» خود را بسیار نزدیک میبیند!!! ایول