ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بودجه ۹۶: سهم ۱۳۰۰ میلیون دلاری نظامیان از درآمدهای نفتی

سهم نهادهای نظامی از منابع صندوق توسعه ملی ۱۳۰۰‌میلیون دلار است اما تنها ۱۰۰‌میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها و ۳۰۰‌میلیون دلار برای توسعه شبکه آبرسانی اعتبار تصویب شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند که ۲۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کند. نهادهای نظامی بیشترین سهم را از این مجوز خواهند برد.

دولت روحانی در لایحه بودجه سال آینده بودجه نهادهای نظامی و امنیتی را ۲۱ درصد افزایش داده است

مجلس شورای اسلامی ایران صبح یکشنبه هشت اسفند در ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۶ با پیشنهاد دولت مبنی بر برداشت ۲۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی موافقت کرد.

بر اساس مصوبه مجلس ۱۳۰۰ میلیون دلار از این مبلغ به «تقویت بنیه دفاعی» اختصاص خواهد یافت که معادل ۵۶.۲ درصد کل مبلغ قابل برداشت از صندوق توسعه ملی در راستای بودجه سال آینده خواهد بود.

دولت حسن روحانی در لایحه بودجه سال آینده بودجه نهادهای نظامی و امنیتی را حدود ۲۱ درصد افزایش داده است که بیشترین افزایش بودجه به سپاه پاسداران و ستاد کل فرماندهی مشترک نیروهای مسلح اختصاص یافته است.

در لایحه پیشنهادی دولت ۲۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان بودجه برای ستاد مشترک فرماندهی سپاه پاسداران در نظر گرفته شده که هفت هزار میلیارد تومان بیشتر از بودجه این نهاد در سال ۹۵ و معادل دو برابر بودجه سپاه در سال ۹۳ است.

علاوه بر این دولت بودجه سازمان بسیج مستضعفان از زیرمجموعه‌های سپاه را معادل ۷ درصد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: افزایش ۶۳ درصدی سهم سپاه از بودجه ۹۶

سهم ریزگردها از درآمدهای نفتی: تنها ۱۰۰ میلیون دلار

در حالیکه بیش از نیمی از اعتبار صندوق توسعه ملی به نهادهای نظامی و تقویت بنیه دفاعی اختصاص می‌یابد، مجلس تنها ۱۰۰ میلیون دلار معادل یک سیزدهم اعتبار اختصاص یافته به بخش نظامی را برای مقابله با پدیده ریزگردها در نظر گرفته است.

این سهم در شرایطی به پدیده ریزگردها اختصاص یافته که به گفته معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی حدود ۷۰ درصد از درآمدهای نفت و گاز ایران از مناطق نفت‌خیز جنوب که بیشتر از سایر مناطق با مسئله ریزگردها رودرو هستند، تأمین می‌شود.

جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی ۲۴ بهمن امسال سهم «برنامه مقابله با ریزگردها» از بودجه سال آینده را صفر اعلام کرده و گفته بود که اعتبار استانی خوزستان در بودجه سال آینده ۱۵ درصد کاهش یافته است.

مجلس شورای اسلامی پس از بحرانی شدن وضعیت استان خوزستان در پی قطع برق و تعطیلی چند روزه ۱۱ شهر این استان دولت را به اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با مسئله ریزگردها موظف کرد.

عباس پاپی‌زاده نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی چهارم اسفند اعتبار مورد نیاز برای مقابله با مسئله ریزگردها را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و گفته بود که زیان یک روزه ناشی از تعطیلی صنایع نفتی در استان خوزستان به دلیل گرد و غبار بیشتر از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها در ایران

بودجه ۳۰ میلیارد تومانی دولت برای مقابله فوری با ریزگردهای خوزستان

۱۰۰ میلیون دلار برای صدای و سیما

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۶۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی در سال آینده به طرح‌های آبرسانی و توسعه شبکه آبی و طرح توسعه آبیاری تحت فشار اختصاص می‌یابد. سهم هر یک از این طرح‌ها ۳۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری ایران خرداد ۹۴ گفته بود که بر اساس مجوز رهبر جمهوری اسلامی ۱۰ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به مهار آب‌های مرزی و توسعه شبکه آبرسانی اختصاص یافته است.

دولت حسن روحانی  در برنامه‌های چندگانه موسوم به طرح خروج از رکود اقتصادی حدود ۲.۵ میلیون دلار از این اعتبار را برای تزریق نقدینگی و پرداخت تسهیلات خرید کالا و خودرو هزینه کرد.

این مصوبه همچنین دولت جمهوری اسلامی را به اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی موظف کرده است. این  صندوق که به منظور حمایت از توسعه دانش بنیان تأسیس شده، زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند.

مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را هم به صدا و سیما جمهوری اسلامی اختصاص داده است. مجلس پیشتر در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه دولت را به اختصاص معادل ۷ درصد بودجه عمومی به سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی موظف کرده بود.

بودجه صدا و سیما در لایحه بودجه سال آینده ۱۵۹۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برآورد شده بود اما با اعتراض رئیس این سازمان و نمایندگان همسو با آن روبرو شد.

درباره لایحه بودجه ۹۶

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فردوسی کاوه سرا

    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از اسمش پیداست که هدفش حفاظت از انقلاب متحجرانه است و برایش اولویت دار تا منافع مردمان ایران/ سردمدارن سپاه و بسیج و پلیس سرکوب نظام استبدادی شریک خیانت ها و غارت در حق مردم ایران هستند. الوده به فساد و مفت خوری/ اینها گوشت و روحشان از حرام خواری و جنایت و خون ریزی به ضلالت و تارکی شیطانی کشیده شده است. شیطان نفس مغز و دلشان دربرگفته و نور رهایی اخلاقی-انسانی بر آنها موثر نیست. انها مانند صدامیان و قذافایان تا سر حد مرگ بر این ضلالت و ظلم لجاجت خواهند کرد و بعد کشتار و ویرانی اخر سر نابود می شوند. حال یکس ال دیگر یا صد سال دیگر! مگر اینکه قبل از نابودی شان به هدف اهرمیین شان یعنی نابود جهان آزاد سکولار موفق شوند/ گویا شواهد بر این است منافع شرکت های اقتاصدی غربی و جهان سکولار از چین و روسیه تا غرب، همگی این مماشات را قبول کرده اند.

  • فرهاد - فریاد

    آقای حسن روحانی و اعوان و انصارش بجای انحلال سپاه پاسداران و متمرکز کردن مدیریت نیروهای مسلح در دست مدیران توانا و مدرن ارتش باز هم و بازسازی سیستم دفاعی کشور با نیروهای مدرن باز هم دفاع از خود یعنی آخوندها بازاریها و کلیه ی جریانات سنتی را ارجح تر از دفاع از کشور قرار دادند هر چه سپاه پاسداران بیت ولایت فقیه و حوزه های علمیه و کلیه ی نهادهای سنتی حاکمیت تقویت شود نه تنها جنبشهای مدنی را تضعیف نموده که باعث اشاعه ی فقر و بیکاری در بین مردم شده و شکافهای اجتماعی و بع تبع آن منافع ملی را برای منافع تنها بخش انگل جامعه نابود می نماید . امسال هم شاهد خواهیم بود که بودجه ی سپاه صرف خرید تجهیزات می شود یا به حساب تروریستهای بین المللی مانند حماس و حزب الله و یا صرف ارسال سلاحهای کشتار به یمن و کنیا و سوریه و ... اصلاح طلبان هم باید بدانند که دولت مورد نظر آنها همان کارهائی را با پوشش نان شیرینی انجام میدهد که اصول گرایان . فرقی با هم ندارید دوباره اکبر گنجی ها برای رای جمع کردن دروغ بافی و داستانسرائی نکنند . دوباره ماسک فرشته بر چهره ی دژخیمان جمهوری اسلامی نزنند