ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست رهبر طالبان از شهروندان افغان: درخت بکارید

ملا آخوندزاده، رهبر طالبان از شهروندان افغانستان و اعضای طالبان خواسته برای زیباسازی زمین و نفع خلق خدا یک یا چند درخت میوه یا حتی درختی بدون بار بکارند.

گروه طالبان در افغانستان یکشنبه هفتم اسفند/ ۲۶ فوریه بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن از شهرواندان افغانستان خواسته شده تا برای خیر «این دنیا و آن دنیا» بر روی زمین درخت‌های بیشتری بکارند.

طالبان ۴۰ درصد افغانستان را تحت کنترل خود دارد

به گزارش رویترز، این بیانیه کوتاه را رسانه‌ رسمی طالبان به امضا رهبر این گروه، هبت‌الله آخوندزاده انتشار داده است.

این حرکت غیرمعمول در شرایطی رخ می‌دهد که طالبان در ارتباط با طیف وسیعی از موضوعات از جمله سالگرد خروج نیروهای شوروی در سال ۱۹۸۰، تلفات غیرنظامیان و عملیات آینده نیروهای خارجی بیانیه‌هایی بدون امضا منتشر کرده بود.

آخوندزاده پس از آنکه در خرداد ۱۳۹۵ جانشین ملا اختر منصور، رهبر پیشین طالبان شد، مخفی است. ملا اختر منصور در بمباران پهپادهای آمریکایی در پاکستان کشته شده بود..

ملا آخوندزاده در میان تندروهای طالبان به‌عنوان عالم دینی و قاضی مورد احترام در شریعت اسلامی شناخته می‌شود.  ملا آخوندزاده تاکنون در میدان جنگ نقشی بزرگی ایفا نکرده است. او در قندهار، مرکز اصلی طالبان بزرگ شده است.

او اکنون از شهروندان افغانستان و اعضای طالبان خواسته برای زیباسازی زمین و نفع خلق خدا یک یا چند درخت میوه یا حتی درختی بدون بار بکارند.

طالبان از سال ۲۰۰۱، در پی دخالت نظامی ایالات متحده و از دست دادن قدرت در افغانستان، علیه دولت مرکزی و نیروهای خارجی از جمله ناتو شورش کرده است.

از زمان عقب‌نشینی نیروهای خارجی در افغانستان، این گروه توانسته آهسته اما پیوسته دستاوردی‌هایی داشته باشد و اکنون ۴۰ درصد افغانستان را تحت کنترل خود در بیاورد.

با وجود آنکه طالبان بیشتر به عنوان یک گروه شورشی و به دلیل حملاتش شناخته می‌شود اما این گروه  اهداف سیاسی خودش را نیز دنبال می‌کند و بر این مبنا، در مناطق تحت کنترلش به ارائه خدمات اولیه زندگی می‌پردازد.

آخوندزاده در فراخوان خود با تفسیر آیاتی از قران خواستار کاشت درختان بیشتری در زمین‌های بایر کشور شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    درخت بکارید که با طناب مردم نگونبخت را فله ای آویزان (اعدام ) کنند ... خجالتم خوب چیزیه. ..