ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام هیئتی از سوی مجلس برای بررسی وضعیت کولبران

مجلس ایران تصمیم گرفت هیئتی را به نقاط مرزی غرب کشور اعزام کند تا با بررسی شرایط زندگی کولبران گزارشی تهیه کرده و آن را در اختیار مجلس قرار دهد.

مجلس ایران تصمیم گرفت هیئتی را به نقاط مرزی غرب کشور اعزام کند تا با بررسی شرایط زندگی کولبران گزارشی تهیه کرده و آن را در اختیار مجلس قرار دهد.

در منطقه سردشت و پیرانشهر هشت تا ۱۰ هزار نفر برای تأمین معاش خود به‌عنوان کولبر کار می‌کنند.

اعضای این هیئت شهروز برزگر و مصطفی کواکبیان از کمیسیون امنیت ملی مجلس، رسول خضری از کمیسیون اجتماعی و منصور مرادی از کمیسیون برنامه و بودجه هستند که قرار است در سفر به نقاط مرزی اطلاعات و مستندات لازم را در مورد وضعیت کولبران جمع‌آوری و تدوین کنند.

درخواست اعزام یک هیئت برای بررسی وضعیت کولبران از سوی عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه و جلال محمودزاده، نماینده مهاباد به علی لاریجانی، رئیس مجلس ارائه شد و لاریجانی نیز با آن موافقت کرد.

تصمیم به اعزام این هیئت زمانی گرفته شده که پیش از آن در تاریخ ۹ بهمن سال جاری در نزدیکی سردشت ۱۶ نفر از کولبران کرد زیر آوار بهمن ماندند که چهار نفر جان خود را از دست دادند و دو نفر در بیمارستان بستری شدند. همچنین روز جمعه ششم اسفندماه جاری مرزبانان نیروی انتظامی در منطقه مرزی برده‌پان سردشت، دو کولبر را به ضرب گلوله به شدت مجروح کردند و برادر یکی از آن‌ها را بعدتر در پایگاه مرزبانی با تیراندازی از پای درآوردند.

در منطقه سردشت و پیرانشهر هشت تا ۱۰ هزار نفر برای تأمین معاش خود به‌عنوان کولبر کار می‌کنند. فرماندار سردشت اما از آن‌ها به عنوان «قاچاقچی» یاد می‌کند. تعداد کولبران مجوزدار در پیرانشهر حدود شش هزار نفر و در سردشت نزدیک به چهار هزار نفر برآورد می‌شود.

هرسال ده‌ها تن از کولبران در اثر افتادن در کمین و شلیک پاسداران و مرزبانان کشته و زخمی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.