ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حداقل هزینه زندگی ماهانه یک‌ خانوار متوسط در ایران اعلام شد

اعضای کارگروه مزد سال ۹۶ حداقل هزینه زندگی ماهانه یک خانوار متوسط را دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان اعلام کرد.

اعضای کارگروه مزد سال ۹۶ حداقل هزینه زندگی ماهانه یک خانوار متوسط را دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علی خدایی، مسئول بخش کارگری کارگروه مزد ۹۶، سه‌شنبه ۱۰ اسفند گفت در جلسات امسال کارگروه نمایندگان سه گروه دولتی، کارفرمایی و کارگری بر مبنای گزارش‌های رسمی بانک‌مرکزی، مرکز آمار و معاونت تغذیه وزارت‌بهداشت برای اولین بار بر سر تعیین رقم مشخصی برای هزینه‌های زندگی خانوارهای کارگری به توافق رسیدند.

خدایی در ادامه گفت: «با استخراج حداقل دستمزد دو میلیون و ۴۸۹ هزار تومان، جلسات ستاد ویژه مزد ۹۶ از این لحظه پایان یافته قلمداد می‌شود و از این پس ادامه مذاکرات مزدی در جلسات شورای ‌عالی کار دنبال خواهد شد.»

به گفته خدایی در جلسات پیش روی شورای عالی کار براساس این محاسبات نحوه افزایش و ترمیم دستمزدهای کنونی کارگران توسط شرکای اجتماعی کارگری، کارفرمایی و دولتی مشخص خواهد شد.

شکاف بین دستمزد کارگران و هزینه زندگی بسیار بالاست. سال گذشته شورای عالی کار حداقل دستمزد سال ۹۵ را ۸۱۲ هزار تومان اعلام کرده بود. این درحالی است که هر خانوار متوسط برای امرار معاش ماهانه به بیش از دو میلیون تومان نیاز داشت.

علیرضا حیدری، فعال صنفی در بهمن‌ماه سال جاری گفت شکاف میان هزینه‌های زندگی و دستمزد کارگران به ۶۰ درصد بالغ می‌شود.

بهنام سعدی‌پور از شورای اسلامی کار کارخانه بلور نوری در توصیف وضعیت زندگی کارگران گفته بود که توانایی اقتصادی کارگران به قدری از دست رفته که کمتر خانواده کارگری می‌تواند از عهده خرید یک کیلو گوشت قرمز ۴۰ هزار تومانی برآید.

بیشتر بخوانید: 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    برای جلوگیری از درخواست بازنشستگان در افزایش حقوق ،توافقی بین دولت و قوه ی قضائیه منعقد شده .هدف جلوگیری از تجمع بازنشستگان می باشد.با کهولت سن ،افزایش بیماریها،افزایش تعدادافراد خانواده ( داماد،عروس،نوه) افزایش مواد خوراکی و پوشاکی واجاره بهای مسکن ....بار مالی حقوق بگیران را افزایش داده،برای حل مشکلات مالی می باید، خط فقر را مبنای دستمزد تعیین کنند.

  • روزبه

    به مسعود کریمی زاده من رابطه مطب شما را با موضوع مقاله درک نکردم مقاله از حقوق لازمه برای زندگی کارگر ایرانی حرف میزنه شما از چی. یک مقدار بی ربط نیست؟ در ثانی این جاسوس عجب جاسوس دهن لقی که برای شما سیر تا پیاز تعریف کرده و شما چه آدم خوشباور که هرکی هر چی میگه برات حجته.

  • مسعود کریمی زاده

    یک سیاهپوست نیجریه بمن گفته که پلیس اتریش اجازه فروش کوکائین را به او داده است دالبته تنها بین خارجیان اتریش و در عوض او باید از خارجیان جاسوسی بکند

  • علی

    همین زمان هم حقوق مدیران و نورچشمی ها رو بررسی کنید با این همه شعار مبارزه با فساد و تبعیض و حقوقهای نجومی باز هم هیچیک از آقایون دریافتی هاشون کمتر از 15 الی 20 میلیون تومن نیست.شعارها فقط شیره است که بسر ملت میمالند.